منوی اصلی
موضوعات سایت
مطالب جدید
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
معرفی سایت

سایت خبری تحلیلی ولایتمداران سایتی است با هدف اشاعه فرهنگ ولایت پذیری و ولایت مداری و دفاع از حریم ولایت و ولایتمداران.
مطالب ثابت
همرزمان
نویسندگان
لوگوی دوستان
امکانات دیگر


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8801
بازدید دیروز : 48
بازدید هفته : 8918
بازدید ماه : 8914
بازدید کل : 111173
تعداد مطالب : 5454
تعداد نظرات : 280
تعداد آنلاین : 2




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه
ابر برچسب ها
جزئياتي از سوابق و ديدگاه‌هاي یک مولوي بسيجي
دستگیری عوامل دیگر ترور شهید «مولوی مصطفی جنگی زهی»
 

 

بدنبال دستگیری یکی دیگر از عوامل دخیل در ترور مولوی شهید مصطفی جنگی زهی، ابعاد جدیدی از این جنایت کور فاش شد چنانکه اخبار واصله حکایت از آن دارد که بنابر اعترافات متهم اخیر، «م. الف» و «ج.الف» که اخیرا دستگیر شده اند، از عاملین این ترور ناجوانمردانه  بوده اند.



ادامه مطلب

برچسب ها : دستگیری عوامل ترور, شهید مولوی جنگی زهی, مولوي بسيجي, ,
توسط : ولایتمداران |
خاطرات خواندنی علامه مصباح یزدی از آیت الله العظمی بهجت
امام فرمودند بروید ببینید آقای بهجت چه می گوید/ بعد فرهنگی مبارزه را آیت‌الله بهجت در نظرما برجسته کرد
 

 

 نسبت استاد شاگردی آیت الله العظمی بهجت و آیت الله مصباح یزدی شاید تا چندی پیش و در ایام حیات عارف بزرگ زمانه، چندان آشکار و پیدا نبود، چه از آن جهت که حضور آیت الله بهجت مانع از بیان این ارتباط می‌شد و چه از آن جهت که سمت و سوی آشکار فعالیت علامه مصباح در حوزه اندیشه و سیاست به چشم می‌آمد و ابعاد اخلاقی در پشت این روشنگری‌های نظری و سیاسی پنهان.



ادامه مطلب

برچسب ها : خاطرات مصباح, آیت الله بهجت, ,
توسط : ولایتمداران |
واکنشی اخلاقی از حسینیان به موج اهانت‎ها و تخریب‌ها
از دوستان سابق احساس ظلم مي‌كنم ظلمي كه هنوز ادامه دارد
 

 

به دنبال انتشار مجموعه‌ای پر حجم از تخریب‌ها و توهین‌های سازماندهی شده علیه روح الله حسینیان در هفته‌های اخیر، این نماینده شجاع و انقلابی مجلس در واکنشی اخلاقی به این حجم گسترده تخریب، با ارسال رنج‌نامه‌ای برای رجانیوز، به بخشی از شبهات وتهمت‌های وارد شده در رسانه‌ها و شب‌نامه‌های گروه‌های مختلف سیاسی علیه خود پاسخ داد.

در ادامه متن کامل یادداشت رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی را می‌خوانید: 


ادامه مطلب

برچسب ها : واکنشی حسینیان, اهانت‎ها و تخریب‌ها, رنج‌نامه‌, ,
توسط : ولایتمداران |
گفتگوی رجانیوز با سیدناصر حسینی‌پور، نویسنده کتاب
پایم را در عراق جا گذاشتم اما پای کربلا رفتن ندارم/ خیلی از شکنجه‌ها را در کتاب نیاورده‌ام

 

محمدرضا شهبازی:  وقتی وارد ساختمان شد همان مسافت کمی که پیاده راه رفته بود، درد کمرش را تشدید کرده بود و باعث شده بود تا نفس نفس بزند. پایی که در بغداد جا گذاشته بود طی کردن مسیر چند ده متری کوچه را برایش سخت می‌کرد. از آن چیزی که با خواندن شکنجه‌هایی که شده بود انتظار داشتیم جوانتر بود و از آن چیزی که در عکس‌ها دیده بودیم شکسته تر. والبته از آن چیزی که فکرش را بکنید گرم و صمیمی تر.



ادامه مطلب

برچسب ها : سیدناصر حسینی‌پور, محمدرضا شهبازی, پایی که جاماند, ,
توسط : ولایتمداران |
روایت منتشر نشده از کارشکنی نفوذی‌ها در سپاه تهران
حاج همت به اکبر گنجی گفت ارزش مشت من را هم نداری!
 

 

نشریه پلاک هشت در شماره جدید خود با انتشار ماجرایی به قلم حسین بهزاد از حاج سعید قاسمی، به روایت تقابل اکبر گنجی با شهید همّت در دوره دفاع مقدس پرداخت.



ادامه مطلب

برچسب ها : روایت منتشر نشده, کارشکنی نفوذی‌ها, نفوذی‌ها در سپاه تهران, حاج همت, اکبر گنجی, نشریه پلاک هشت, حسین بهزاد, ,
توسط : ولایتمداران |
«مرتضی و متجددها»
یک موسیوی سینمایی آرام یا یک مومن غیور؟!
 

 

مهدی آذرپندار: «تحجر و تجدد دو پرتگاه جهنمی هستند که در این سوی و آن سویِ صراط عدل دهان باز کرده‌اند...» این جمله‌ای از یکی از یادداشت‌های انتقادی «سید مرتضی» است که در روزهای اوج سوره و نقدهای سینمایی‌اش، خطاب به «محمد خاتمی» -وزیر وقت ارشاد- نوشته بود.



ادامه مطلب

برچسب ها : مرتضی و متجددها, مهدی آذرپندار, آوینی, ,
توسط : ولایتمداران |
سيد مسعود شجاعي طباطبايي منتشر كرد
خاطرات ناگفته از شهيد سيد مرتضي آويني
 

 

سيد مسعود شجاعي طباطبايي كاريكاتوريست و هنرمند متعهد جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي كه سابقه همكاري با سيد شهيدان اهل قلم سيد مرتضي آويني را دارد، در نوشته‌اي به‌مناسبت فرا رسيدن سالروز شهادت ايشان، خاطراتي از او را منتشر كرد كه رجانيوز متن كامل آن را منتشر مي‌كند:



ادامه مطلب

برچسب ها : خاطرات ناگفته آويني, مسعود شجاعي طباطبايي, ,
توسط : ولایتمداران |
حسینه رجا در ایام فاطمیه / 1
آنچه دختر پیامبر به‌عهده داشت/ صوت: سخنان آيت‌الله بهجت درباره حديث كسا و آيت‌الله حسن‌زاده در مورد عصمت حضرت‌زهرا+مداحي ارضي‌و خلج
 

 

فاطمیه دوباره از راه رسید. شاید همین عبارت مورخان برای ورود به حسینه رجا در ایام فاطمیه کافی باشد که در وصف حال دختر پیامبر سلام الله علیهما آورده‏اند. "ما زالت بعد ابيها مُعصبة الرأس، ناحِلة الجسم، منهدّة الركن، باكية العين" (بحار الانوار جلد 43)



ادامه مطلب

برچسب ها : سخنان آيت‌الله بهجت, حديث كسا, آيت‌الله حسن‌زاده, عصمت حضرت‌زهرا, مداحي ارضي ‌و خلج, ایام فاطمیه, ,
توسط : ولایتمداران |
جزوه: اخلاق سیاسی به روایت شهید رجب‌بیگی

 

شهید مهدی رجب‌بیگی از دانشجویان مبارز پیش از انقلاب بوده است. وی که در آستانه‌ی پیروزی انقلاب اسلامی دانشجوی مهندسی عمران دانشکده فنی دانشگاه تهران بود از جمله دانشجویان پیرو خط امام بود که پس از انقلاب در تسخیر لانه‌ی جاسوسی و هم‌چنین برگزاری کنفرانس نهضت‌های آزادی‌بخش در آن‌جا نقش مهمی را ایفا کرد. شهید رجب‌بیگی که در فعالیت‌های مختلف انقلابی از مقاله‌نویسی تا نگارش متون طنز و از تدریس در مناطق محروم جنوب شهر تهران تا ترویج ایده‌های اسلامی در محافل دانشگاهی نقشی اساسی داشت در مهرماه سال شصت در درگیری‌های خیابانی به دست عوامل سازمان مجاهدین خلق (منافقین) ترور شد و به شهادت رسید.



ادامه مطلب

برچسب ها : جزوه اخلاق سیاسی, روایت شهید رجب‌بیگی, یادداشت‌های سیاسی, می رویم تا خط امام بماند, دانلود, ,
توسط : ولایتمداران |
مروري بر زندگي و فعاليت‌هاي شهيد مهدي باكري
 

 

25 اسفندماه سالروز شهادت سردار مهدي باكري فرمانده لشكر عاشورا است. مهدي باكري به سال ‌١٣٣٣ هجري شمسي در شهرستان مياندوآب آذربايجان‌غربي متولد شد. در دوران كودكي، مادرش را از دست داد. تحصيلات ابتدايي و متوسطه را در اروميه به پايان رسانيد و در دوره دبيرستان همزمان با شهادت برادرش «علي باكري» به دست دژخيمان «ساواك» وارد جريانات سياسي شد. 



ادامه مطلب

برچسب ها : زندگينامه شهيد مهدي باكري, ,
توسط : ولایتمداران |
پيش به‌سوي مجلس آرمان‌گرا/16/ گفت‌وگو با حسين استادآقا
ناگفته‌هايي از تجمع سال76 عليه منتظري و تحصن سال78 در حمايت از علامه مصباح/ مي‌گفتند عدالت فقط به‌درد منبر مي‌خورد!

 

محمد مهدي تهراني: محمدحسین استادآقا که از اعضای فهرست انتخاباتی جبهه پایداری انقلاب اسلامی است، از فعالان عرصه دفاع از ولایت در دو دهه گذشته در قم بوده است. او که متولد تهران و بزرگ شده در این شهر است، در دوران جنگ از رزمندگان گردان‌های حبیب‌ابن‌مظاهر و میثم تمار بوده و پس از پایان جنگ، برای تحصیلات حوزوی به قم رفته است. استادآقا فعالیت های فرهنگی در سیستان و بلوچستان و پشتيباني مدرسه علميه شهرستان‌هاي زابل و ايرانشهر در ابتدای دهه‌ي 70 را از افتخارات خود می داند. او از سال 1387 تا چند ماه پیش، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بود و منشأ خدمات زيادي مانند برگزاری همایش های ملی مختلف درباره مهدویت و حضرت فاطمه معصومه(س) شد.



ادامه مطلب

برچسب ها : حسين استادآقا, تجمع سال76, تجمع عليه منتظري, تحصن سال78, حمايت از علامه مصباح, فهرست انتخاباتی جبهه پایداری, ,
توسط : ولایتمداران |
در نشست خبري سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي
ليست 30نفره جبهه پايداري در تهران/ در مواردي مانند توجه به مستضعفين و عدالت‌محوري با جبهه متحد اختلاف‌نظر داريم

 

ليست 30 نفره جبهه پايداري انقلاب اسلامي در حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در نشست خبري امروز (سه‌شنبه) سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي اعلام شد.



ادامه مطلب

برچسب ها : ليست جبهه پايداري, توجه به مستضعفين, عدالت‌محوري, ,
توسط : ولایتمداران |

گفت‌وگو با حجت‌الاسلام روانبخش

انتقاد آيت‌الله مشكيني از هاشمي به‌دليل مدل توسعه كشور/ مي‌خواستند جزيره كيش را به محل رسمي فساد تبديل كنند

 

حجت الاسلام و المسلیمن قاسم روانبخش روحانی صریح اللهجه ای است که در سال های گذشته بيشتر وقتش را وقف گسترش و توسعه گفتمان اسلام ناب و عدالت خواهی کرده است. او که عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) و دبیر سیاسی نشریه پرتو نیز هست، چندی پیش مهمان رجانیوز بود و به پرسش های ما درباره ویژگی های نظام اسلامی و شاخصه های توسعه و عدالت پاسخ گفت.



ادامه مطلب

برچسب ها : انتقاد آيت‌الله مشكيني, انتقاد از هاشمي, مدل توسعه كشور, جزيره كيش, محل رسمي فساد, قاسم روانبخش, روحانی صریح اللهجه, انحراف‌هاي عملی و نظری, دولت های هاشمی و خاتمی, انحراف‌هاي جریان نفوذی, ,
توسط : ولایتمداران |
چهار سال پس از ترور شهيد عماد مغنيه
فرماندهان جريان مقاومت و تحليل‌گران درباره حاج عماد چه مي‌گويند؟
 

 

شامگاه 22 بهمن 1386 انفجار مهیبی یکی از مناطق امنیتی دمشق پایتخت سوریه را لرزاند و دقایقي بعد مشخص شد که حاج عماد مغنیه فرمانده مقاومت اسلامی لبنان به یاران شهیدش پیوسته است. یک روز بعد حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی را مسئول این ترور دانست و وعده انتقام شدیدی را داد.



ادامه مطلب

برچسب ها : فرماندهان جريان مقاومت, تحليل‌گران, حاج عماد, ترور شهيد عماد مغنيه, حزب الله لبنان, ,
توسط : ولایتمداران |
بهار در بهار / 7
امام خمینی: من آقاي خامنه‌ای را بزرگ کرده‌ام/ خاطره خواندنی از پاسخ قاطع امام به بنی صدر/ فيلم: خاطراتي از شكنجه‌هاي وحشيانه ساواك

 سي و چهارمين بهار آزادي امسال در شرايطي رقم مي‌خورد كه موج بيداري اسلامي نشأت گرفته از انقلاب اسلامي ايران، كشورهاي خاورميانه و شمال افريقا را نيز در برگرفته و قيام امام خميني كبير كه از همان سال‌هاي اول انقلاب موجب بروز خيزش‌هاي پراكنده‌اي در نقاط مختلف دنيا شد، اكنون در مرحله بلوغ خود قرار دارد. از اين‌رو، تبيين اين حركت بزرگ و بازخواني ابعاد آن، هم مي‌تواند به قدر دانستن اين نعمت الهي در داخل و پاس‌داشت آن كمك كند و هم چراغ‌راه حركت‌هاي عدالت‌خواهانه جديدي شود كه به تعبير رهبر معظم انقلاب در ديدار اخير با دبيركل جهاد اسلامي فلسطين، محدود به تحولات اخير نيست و پيروزي‌هاي جديدي در راه است. رجانيوز در طول ايام الله دهه‌ي فجر، هر روز گوشه‌اي از اين كتاب قطور را ورق مي‌زند:



ادامه مطلب

برچسب ها : امام خمینی, خامنه‌ای, پاسخ قاطع امام, بنی صدر, فيلم, شكنجه‌هاي وحشيانه ساواك, ترور شهید بهشتی, صادق اسلامی, شهيد اندرزگو, ,
توسط : ولایتمداران |

 

انا لله و انا الیه راجعون

مادر اولین شهید جهرم پس از تحمل31 سال فراق فرزند شهیدش، به دیدار او شتافت

خانم حیات قناعتیان مادر شهید رحیم صحرائیان ساعت 4:30 دقیقه عصر امروز 18/11/90 پس از تحمل 31 سال دوری از فرزند شهیدش در سن 92 سالگی به دیدار او شتافت و دار فانی را ودعا گفت.



ادامه مطلب

برچسب ها : مادر اولین شهید جهرم, رحیم صحرائیان, شهید, اولین شهید, حیات قناعتیان, سهیلا صحرائیان, کریم صحرائیان, رباب زمانی, همسر شهید رحیم صحرائیان, رویا صحرائیان فرزند شهید, خانواده شهید رحیم صحرائیان, ,
توسط : ولایتمداران |
بازخوانی مصاحبه آيت‌الله خامنه‎اي درباره تشكيل حزب جمهورى در سال60
تصرف مجلس و دولت هدف‎نیست، تاكنون كانديداهاى غيرحزبى زياد داشته‌ايم/ آقای‎منتظرى گفت امام دستور دادند كه تو از مشهد به‎تهران بيايى

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیست‎و نهم بهمن‌ماه سال 1360 هم زمان با سالروز اعلام موجودیت حزب جمهوری اسلامی ایران که خود جزو موسسان اصلی آن بودند، در گفت‌وگو با روزنامه جمهوری اسلامی ضمن شرح جامعی از چگونگی تشکیل حزب و کیفیت پیشنهاد اولیه آن، خاطراتی از نقش شهید باهنر در تنظیم مرام‌نامه این حزب و هجمه‌های گسترده علیه شهید بهشتی را بیان كردند.



ادامه مطلب

برچسب ها : بازخوانی مصاحبه آيت‌الله خامنه‎اي, تشكيل حزب جمهورى, تصرف مجلس و دولت, كانديداهاى غيرحزبى, نقش شهید باهنر, هجمه‌های گسترده, شهید بهشتی, ,
توسط : ولایتمداران |

بهار در بهار / 4
پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای به شایعه شکنجه زندانیان در سال 60/يادداشت‌هاي آيت‌الله مكارم در زندان/ فيلم: خاطره‌گويي عزت‌شاهي+ سرود "اي امام"

سي و چهارمين بهار آزادي امسال در شرايطي رقم مي‌خورد كه موج بيداري اسلامي نشأت گرفته از انقلاب اسلامي ايران، كشورهاي خاورميانه و شمال افريقا را نيز در برگرفته و قيام امام خميني كبير كه از همان سال‌هاي اول انقلاب موجب بروز خيزش‌هاي پراكنده‌اي در نقاط مختلف دنيا شد، اكنون در مرحله بلوغ خود قرار دارد. از اين‌رو، تبيين اين حركت بزرگ و بازخواني ابعاد آن، هم مي‌تواند به قدر دانستن اين نعمت الهي در داخل و پاس‌داشت آن كمك كند و هم چراغ‌راه حركت‌هاي عدالت‌خواهانه جديدي شود كه به تعبير رهبر معظم انقلاب در ديدار اخير با دبيركل جهاد اسلامي فلسطين، محدود به تحولات اخير نيست و پيروزي‌هاي جديدي در راه است. رجانيوز در طول ايام الله دهه‌ي فجر، هر روز گوشه‌اي از اين كتاب قطور را ورق مي‌زند:



ادامه مطلب

برچسب ها : پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای, شایعه شکنجه زندانیان, يادداشت‌هاي آيت‌الله مكارم, آيت‌الله مكارم در زندان, فيلم, خاطره‌گويي عزت‌شاهي, سرود اي امام, ,
توسط : ولایتمداران |
شهید مصطفی احمدی‌روشن از نگاهی دیگر

 

خبرگزاری دانشجو: جلسه مسئولان بسیج دانشجویی کشور بود، همه از سراسر کشور آمده بودند، جلسه بعد از قرائت قرآن شروع شد، مجری بعد از حضور در پشت تریبون مژده حضور مهمانانی ویژه را در مراسم داد، اما نام آنها را از زبان مسئول سازمان آقای مهندس قدیانی شنیدیم، خانواده ولایی شهید احمدی روشن.



ادامه مطلب

برچسب ها : شهید احمدی ‌روشن, پدر شهید احمدی ‌روشن, خانواده شهید احمدی روشن, ,
توسط : ولایتمداران |
تفسير آيت‌الله مجتبي تهراني از يك روايت امام عسكري عليه‌السلام
زاهدترين، با ورع‌ترين، عابدترين و با كوشش‌ترين مردم كيست؟
 

 

آيت‌الله مجتبي تهراني در درس اخلاق خود روايتي از حضرت امام حسن عسكري در مورد زاهدترين، با ورع‌ترين، عابدترين و با كوشش‌ترين مردم را تفسير كرد كه امروز به‌مناسبت روز شهادت امام يازدهم شيعيان، اين روايت و تفسير آن، تقديم مي‌شود:



ادامه مطلب

برچسب ها : تفسير مجتبي تهراني, روايت امام عسكري, زاهدترين, با ورع ‌ترين, عابدترين, با كوشش‌ ترين, امام حسن عسكري, زندگینامه, ,
توسط : ولایتمداران |
دختری که سردار عاشقش بود! + تصویر
 
 همشیره هایش دورش را گرفتند و گفتند: دیگه وقتشه جواد. ما می خوایم زنت بدیم. نه نیاری که دل آیجی ها می شکنه؟ بگو چشمت دنبال کیه تا بریم پاشنه ی در خونه شو دربیاریم.


ادامه مطلب

برچسب ها : دختر, عاشق, سردار, جواد عنایتی, ,
توسط : ولایتمداران |
نحوه آشنایی همسر شهید روشن با مصطفی/ رهبر انقلاب به مادر شهید روشن چه فرمود؟

 

 

پدر، مادر و همسر شهید احمدی‌روشن شب گذشته پنجشنبه در برنامه "دیروز، امروز، فردا" شرکت کردند

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، در ابتدای این برنامه محمدرضا کاشفی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی به صورت تلفنی سخن می‌گفت، در خصوص موج تغییر رشته دانشجویان به رشته فیزیک هسته‌ای اظهار داشت: آنچه در دانشگاه‌ها اتفاق افتاده است، یک حرکت جدی و خود‌جوشی است که بعد از شهادت شهید احمدی روشن اتفاق‌ افتاده است.



ادامه مطلب

برچسب ها : رهبر انقلاب, مادر شهید روشن, همسر شهید روشن, موج تغییر رشته دانشجویان, رشته فیزیک هسته‌ای, ,
توسط : ولایتمداران |
سكوت عبدالحميد در قبال جنايت راسك ادامه دارد
ناگفته‌هايي از مولوي جنگي زهي به همراه فيلم آخرين سخنراني

 

با گذشت چند روز از حادثه ترور مولوی مصطفی جنگی زهی از روحانیون برجسته اهل سنت در سیستان و بلوچستان ابعاد مختلفی از زندگی این شهید والامقام پنهان مانده و رسانه ها کمتر به آن پرداخته اند.



ادامه مطلب

برچسب ها : سكوت مولوي عبدالحميد, جنايت راسك, مولوي جنگي زهي, فیلم, شهید بصیرت, مسجد مكي زاهدان, ,
توسط : ولایتمداران |

گفت‌وگو با دكتر سليماني پدر صنعت ماهواره ايران

اعزام افراد خاص به انگليس در دهه 70 با هدف كادرسازي براي فتنه/ خاطراتي از انقلاب مخابراتي در دولت نهم
 

 

دكتر محمد سليماني از چهره‌هاي خوشنامي است كه از وزيران دولت نهم بود. استاد تمام رشته برق دانشگاه علم و صنعت را پدر دانش ماهواره اي در ايران مي دانند. او از سال 76 در يك اتاق 12 متري اين فن‌اوري را دنبال كرد و جالب اين جاست كه در دهه فجر سال 1387 خود او به عنوان وزير ارتباطات، مجري پروژه‌ي پرتاب ماهواره‌بر اميد و ماهواره سفير بود. سليماني همچنين تحليل دقيقي از رفتار جريان فتنه در دانشگاه‌ها دارد. گفت‌وگوي خواندني رجانيوز با دكتر سليماني را در ادامه مي خوانيد:



ادامه مطلب

برچسب ها : اعزام افراد خاص, اعزام به انگليس, كادرسازي براي فتنه, دكتر سليماني, پدر صنعت ماهواره ايران, انقلاب مخابراتي, ,
توسط : ولایتمداران |
رواج باور غلط بشارت بهشت با آغاز ماه ربیع
 

 

مهدی الله خواه: با پایان یافتن ماه صفر و حلول ماه ربیع الاول شاهد رواج یک باور غلط در جامعه ایمانی هستیم که در شرایط کنونی از طریق پیامک یا ایمیل، منتشر می‌شود. این باور غلط که به صورت بشارت بهشت از قول پیامبر صلوات الله علیه و آله در راستای خوشنودی ایشان از پایان یافتن ماه صفر و آغاز ماه ربیع الاول صورت می‌گیرد، متأسفانه باعث شده اصل و شأن حدیث، مورد غفلت قرار گرفته و مفهوم آن وارونه جلوه داده شود.



ادامه مطلب

برچسب ها : رواج باور غلط, بشارت بهشت, آغاز ماه ربیع, مهدی الله خواه, غفاری صفت, ,
توسط : ولایتمداران |
ناگفته‌هاي دختر شهيد لاجوردي از پدر/ هاشمي در دهه 60 هم براي مسئله‌دارها توصيه‌نامه مي‌نوشت
 

 

چندی پیش زهره سادات لاجوردی فرزند شهید بزرگوار سید اسد الله لاجوردی و استاد دانشگاه میهمان رجانیوز بود و با خبرنگاران رجانیوز گفت‌وگوی تفصیلی داشت. خانم لاجوردي كه به دعوت جبهه پايداري انقلاب اسلامي كانديداي انتخابات مجلس نهم نيز شده است، در اين گفت‌وگو هم ناگفته‌هايي را از پدرش به‎عنوان ديده‎بان بصير انقلاب مطرح كرد و هم در شرايطي كه در سال‌هاي اخير معاونت فرهنگي مركز زنان و خانواده رياست جمهوري را برعهده دارد، نظراتش را در مورد وضعيت حجاب و عفاف در جامعه و دانشگاه‌ها، خانواده و راه‌حل‌هاي پيشنهادي براي اصلاح وضعيت موجود گفت.



ادامه مطلب

برچسب ها : ناگفته‌هاي دختر شهيد لاجوردي, شهيد لاجوردي, هاشمي در دهه 60, توصيه‌نامه براي مسئله‌دارها, توصيه‌نامه هاشمي, زهره سادات لاجوردی, ديده‎بان بصير انقلاب, وضعيت حجاب و عفاف, ,
توسط : ولایتمداران |
جریان واقفیه و امامت علی بن موسی الرضا

 

یکی از القاب برجسته امام رضا "عالم آل محمد" است؛ این لقب نشانگر ظهور دانش ایشان است. جلسات مناظره متعددی که امام با دانشمندان بزرگ عصر خویش داشت و در همه آنها با سربلندی تمام بیرون آمد دلیل کوچکی بر این سخن است .
امام على بن موسى الرضا (ع) در 11 ذیقعده سال 148 هجری قمری در مدینه منوره متولد شد. پدرش امام موسى بن جعفر(ع) و مادر گرامی آن حضرت نجمه خاتون بود. کنیه ایشان "ابوالحسن" و او را "ابوالحسن الثانى" می نامیدند و مشهورترین لقب امام هشتم "رضا" است و صابر، فاضل، وفى، رضى و... از دیگر القاب ایشان به شمار می رود.
امام علی بن موسی الرضا(ع) دوران کودکى و جوانى را در مدینه منوره که مهبط وحى بود در خدمت پدر بزرگوار سپرى کرد و مستقیماً تحت تعلیم و تربیت امام هفتم قرار گرفت و حدود 35 سال در سایه پدر زیست و از خرمن فیض آن حضرت خوشه‌ها چید و پدر گرامی ایشان نیز در دوران حیات خود مکرر از بین تمام فرزندان خویش او را به فرمان الهى براى جانشینى خود معرفى فرمود.



ادامه مطلب

برچسب ها : جریان واقفیه, امامت رضا, عالم آل محمد, زندگینامه رضا, ,
توسط : ولایتمداران |

بازتاب قتل امام رضا(علیه السلام) در زمان مامون

چون به كتابهاى تاریخى مراجعه مى‏كنیم درمى‏یابیم كه شهادت امام رضا(علیه السلام) به دست مامون به وسیله سم، حتى در زمان مامون نیز امرى معروف و بر سر زبانهاى مردم بود. بطورى كه مامون خود شكوه از این اتهام مى‏كرد كه چرا مردم او را عامل مسموم كردن امام مى‏پنداشتند!

در روایت آمده كه هنگام مرگ امام(علیه السلام) مردم اجتماع كرده و پیوسته مى‏گفتند كه این مرد - یعنى مامون - وى را ترور كرده است. در این باره آنقدر صدا به اعتراض برخاست كه مامون مجبور شد محمد بن جعفر، عموى امام، را به سویشان بفرستد و براى متفرق كردنشان بگوید كه امام(علیه السلام) امروز براى احتراز از آشوب از منزل خارج نمى‏شود.(1)



ادامه مطلب

برچسب ها : بازتاب قتل امام رضا, زمان مامون, شهادت امام رضا, ,
توسط : ولایتمداران |

  نیم نگاهی به زندگینامه امام رضا علیه السلام 

امامت ثامن الحجج علیه السلام

پذیرش امامت حضرت رضا علیه السلام از جانب احمد بن موسى علیه السلام

امام رضا علیه السلام در مدینه، پس از امامت

موضعگیرى امام رضا علیه السلام در برابر هارون

گفتگوى امام رضا علیه السلام با جاثلیق

گوشه هایى از صفات و ویژگى هاى على بن موسى علیه السلام

سخنانى از امام رضا علیه السلام

حدیث سلسلة الذهب

امام و امامت از دیدگاه امام رضا علیه السلام



ادامه مطلب

برچسب ها : زندگینامه امام رضا, حدیث سلسلة الذهب, سخنانى از امام رضا, موضعگیرى امام رضا, امام و امامت, صفات و ویژگى ها, ثامن الحجج, ,
توسط : ولایتمداران |
+فيلم: مداحي كريمي در حرم
مناظره خواندني امام رضا با عالم بزرگ مسيحي/ تحلیل هجرت حضرت معصومه/ فيلم: تعويض مضجع شريف و مداحي در حرم

 

در روز شهادت سلطان سریر ارتضا حضرت ابالحسن علی بن موسی الرضا علیه آلاف و التهیة و الثناء بر آن شدیم تا به رسم مالوف حسینه‌ای مجازی به امید و رجای لطف آل الله علیهم السلام در رجانیوز برپا کنیم و آن را لبریز از عطر روح‌بخش رئوف آل فاطمه علیه السلام نماییم. حریم تنها امامی که ایرانیان برای سیر در سرایش نیاز به گذرنامه ندارند! نه ما که ملجأ و پناه پدران و مادران و اجدادمان بوده تا داشته و نداشته‌شان را با امام مهربان‌شان در میان بگذارند، آن زمان با که شور و شوق توش سفر بسته و عازم مشهد باصفایش می‌شدند.



ادامه مطلب

برچسب ها : +فيلم, مداحي كريمي در حرم, مناظره خواندني, امام رضا, عالم بزرگ مسيحي, تحلیل هجرت حضرت معصومه, فیلم, تعویض ضریح, ,
توسط : ولایتمداران |


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد