منوی اصلی
موضوعات سایت
مطالب جدید
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
معرفی سایت

سایت خبری تحلیلی ولایتمداران سایتی است با هدف اشاعه فرهنگ ولایت پذیری و ولایت مداری و دفاع از حریم ولایت و ولایتمداران.
مطالب ثابت
همرزمان
نویسندگان
لوگوی دوستان
امکانات دیگر


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8584
بازدید دیروز : 48
بازدید هفته : 8701
بازدید ماه : 8697
بازدید کل : 110956
تعداد مطالب : 5454
تعداد نظرات : 280
تعداد آنلاین : 2




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه
ابر برچسب ها

واکنش صریح حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی به هاشمی:

خاطره‌‌سازی با هدف منزوی کردن خط امام(ره)/ موسسه تنظیم آثار امام از مسیر خود منحرف شده است/ 13 آبان بهترین نظرسنجی درباره آمریکاست

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت:‌ آمریکا به دنبال فرار از مخمصه‌ای است که گرفتار آن شده است و عده‌ای خواسته و برخی‌ها ناخواسته در تلاشند تا با طرح موضوعاتی از قبیل حذف شعار مرگ برآمریکا،این کشور را از مخمصه نجات دهند.



ادامه مطلب

برچسب ها : واکنش سیدحمید روحانی, واکنش به هاشمی, هدف خاطره‌‌سازی هاشمی, منزوی کردن خط امام, ,
توسط : ولایتمداران |

تحلیل تاریخی علامه مصباح با استناد به زندگانی حضرت علی علیه‌السلام+صوت

سازشكاري و راحت طلبي دو عامل شکست و ذلت/ امیرالمومنین(ع) با وجود ظلمی که دیدند، باز هم برای حفظ اسلام به خلفاء کمک کردند/اگر 35 سال مقاومت مقابل آمريكا را اشتباه دانستيم،خدا هم ما را رها خواهد كرد


ادامه مطلب

برچسب ها : علامه مصباح, سازشكاري, راحت طلبي, عامل شکست و ذلت, زندگانی حضرت علی, ,
توسط : ولایتمداران |
هولوکاست؛ بازخوانی یک پرونده

 

علی اللهیاری

بی‌شک کشتن انسان بی‌جرم عملی است مذموم که هیچ سرشت انسانی را طاقت تحمل آن نیست. و وقتی این قتل‌ها به طور دست‌جمعی باشد تحملش سخت تر. و شاید بزرگترین داغ بشری قتل و عام انسانها باشد به دلیل نژادشان. خصلتی که هیچ بشری را در برگزیدنش، اختیار نیست. و داشتن نژادهای متفاوت نیز البته هیچ مزیتی نخواهد بود برای انسان. و یادآوری میکنم که در این مجال بحث بر سر بی‌گناه بودن هیتلر یا کاهش مذمومیت تفکرات نژادپرستانه او و امثالش نیست. که به فرموده قرآن کریم قتل حتی یک نفر، قتل همه بشریت است. خواه یهودی باشد یا نباشد. اما در این نوشتار تنها اشاره‌ای است به بزرگنمایی و سوءاستفاده‌ی صهیونیست‌ها و همراهانشان از یک قصه‌ی تاریخی.



ادامه مطلب

برچسب ها : بازخوانی پرونده هولوکاست, علی اللهیاری, هولوکاست چیست, ,
توسط : ولایتمداران |

فتنه‌گران به اصحاب جمل نزديک ترند تا به ابن‌ملجم

حجت الاسلام والمسلمين احمد ابوترابي

هر چند ماه مبارک رمضان ماه سعه صدر و رحمت و مغفرت الهي و همدلي مؤمنين است(1) اما، با اين همه، در يکي از مهم‌ترين دعاهاي اين ماه يعني دعاي افتتاح مي‌خوانيم: «اللهم اني افتتح الثناء بحمدک ... و أيقنت انک انت ارحم الراحمين في موضع العفو و الرحمه و اشد المعاقبين في موضع النکال و النقمه(2).»



ادامه مطلب

برچسب ها : نزديکی فتنه‌گران, اصحاب جمل, احمد ابوترابي, ,
توسط : ولایتمداران |
هیئت هفتگی شهدای گمنام/تاریخ تحلیلی اسلام-1
پناهیان: امروز بیش از هرزمانی به تاریخ اسلام نیاز داریم/ نحوۀ برخورد با متمردین سال 88 را با برخورد امیرالمؤمنین با «مؤمنینِ متمرد» باید مقایسه کرد، نه با «عفو» مشرکین مکه توسط پیامبر

 

در مجلس شورای اسلامی، برادر بزرگواری به برخورد پیامبر(ص) در عفو مشرکین مکه و بخشیدن قاتلین حمزۀ سیدالشهداء اشاره کردند و گفتند که باید در برخورد با فتنه‌گران 88 به این رفتار پیامبر(ص) تأسی کنیم. آیا در فضای کنونی باید از برخورد پیامبر(ص) با مشرکین مکه سخن گفت، یا باید از نحوۀ برخورد امیرالمؤمنین(ع) با برخی از متمردین زمان خودش سخن گفت؟! ... مثالی که آن نمایندۀ محترم مجلس مطرح کرد، عفو پیامبر(ص) نسبت به کسانی بود که بیرون جامعۀ اسلامی بودند، ولی وضعیت فعلی ما مربوط به آن گروه از متمردین است که در درون جامعۀ اسلامی قرار دارند. در اینجا باید از مواردی در تاریخ اسلام مثال زد که گروهی از مؤمنین در داخل جامعۀ اسلامی، متمردانه عمل کردند و بعد برخورد پیامبر(ص) یا امیرالمؤمنین(ع) با آنها را مطرح نمود و مقایسه کرد.



ادامه مطلب

برچسب ها : تاریخ تحلیلی اسلام, پناهیان, هیئت هفتگی شهدای گمنام, ,
توسط : ولایتمداران |

جواب های دندان شکن به شبهات وهابیت(8)

چرا وهابی ها زنان را از زیارت قبور منع می کنند؟/ قبر پیامبر و خلیفه اول و دوم در خانه عایشه، سندی برای محکومیت ادعاهای وهابی ها
این برادران هرچه را انکار کنند، فعل عایشه را که قبر پیامبر(ص) و خلیفه اول و دوم را در خانه خود ...

 



ادامه مطلب

برچسب ها : جواب های دندان شکن, جواب به شبهات وهابیت, محکومیت ادعاهای وهابی ها, منع زیارت قبور زنان, وهابی ها, ,
توسط : ولایتمداران |

 

پناهيان: مردم ما ولايتمدارتر از صدر اسلام هستند

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که تمام رسانه‌های بیگانه هم اعتراف کردند که اگر مقام معظم رهبری به یک کسی اشاره کره بود، همه به او رأی داده بودند و او هم‌اکنون رییس جمهور بود، گفت: ما ولایتمداری داریم که در صدر اسلام آن را نداشتند و خیلی راحت از ولایت عبور می‌کردند اما هم‌اکنون مردم منتظر اشاره هستند که یکی از نکات برجسته زمان ما است.



 



ادامه مطلب

برچسب ها : پناهيان, مردم ولايتمدار, ولايتمدارتر از صدر اسلام, عبور از ولایت, ,
توسط : ولایتمداران |

یادداشت 598:

نقدی بر شبهات مطرح شده درباره خوارج و انتخابات 92

ابوالفضل امامی

درآمد

آقای سوزنچی که گاه و بیگاه مطالب خوبی در تحلیل مسائل روز بیان می کنند، در مطلب عجیبی به نکات مغشوشی در بررسی وضعیت خوارج و تطبیق آن به شرایط انتخابات ریاست جمهوری 92 پرداخته است. این مطلب هر چند با دو خط تواضع ایشان در احتمال اشتباه وی همراه است، ولی در متن نوشته اعتماد به نفس محسوس و داوری های قطعی و البته اشتباه دیده می شود. خلاصه حرف ایشان این است که خوارج هنگامی خوارج شدند که بعداً در تحلیل  ماجرای حکمیت، دچار اشتباه شدند و در پی همین اشتباه دوم، از زیر پرچم ولایت خارج شدند. پس ما هم اگر در تحلیل اشتباهات اصولگرایی در ماجرای انتخابات 92 دچار اشتباه دیگری بشویم، ممکن است به خطر خارجی گری دچار شویم.



ادامه مطلب

برچسب ها : ابوالفضل امامی, نقدی بر شبهات سوزنچی, شبهات خوارج, شبهات انتخابات 92, سوزنچی, ,
توسط : ولایتمداران |

هشدار نسبت به روش‌های جدید تبلیغی بهائیت

یکی از پژوهشگران فرقه ضاله بهائیت، نسبت به روشهای جدید این فرقه هشدار داد و گفت: مسئولین باید پس از شناسایی آسیبهایی که سبب نفوذ فرقه های انحرافی مثل بهائیت در بین جوانان و سایر گروه های اجتماعی شده، ابزارهای مقابله را آماده کنند چون منشأ بسیاری از این فرقه ها سیاسی است و اساسا این فرقه ها را برای سلطه یابی بر جهان سوم و کشورهای اسلامی طراحی کردند و امروز با شیوه ها و ابزارهای مختلف برخی جوانان ما را گرفتار می کنند.



ادامه مطلب

برچسب ها : روش‌های جدید تبلیغی بهائیت, عقاید انحرافی, ,
توسط : ولایتمداران |
حجت الاسلام میرباقری در اجتماع بزرگ ذاکرین اهل بیت(ع)در مسجد ارک+صوت
مداح خوب می‏تواند سفینة النجاة باشد/ هیأتی که صف‌بندی امروز یزیدیان را نشان ندهد در ماموریتش کم گذاشته است

 

اجتماع بزرگ ذاكرين و شعراي حسيني جمعه شب و در طليعه ماه محرم با حضور پيرغلامان، ذاكرين حسيني و شعراي اهل بيت عصمت وطهارت علیهم السلام و قشرهاي مختلف مردم در مسجدارك تهران برگزار شد تا ذاکرین و مرثیه سرایان سیدالشهدا علیه السلام، با حضور در این اجتماع به پیشواز ماه محرم بروند.



ادامه مطلب

برچسب ها : میرباقری, اجتماع بزرگ, ذاکرین اهل بیت, مسجد ارک, صف‌بندی امروز یزیدیان, ,
توسط : ولایتمداران |
سقیفه نقطه آغاز سکولاریسم

 

به بهانه بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره سکولاریزم، مقاله آیت‌الله مصباح یزدی با عنوان «سقیفه، نقطه آغاز سکولاریسم"، به شرح زیر منتشر می‌شود:

در زمینه مخالفت با امیرالمؤمنین عامل بسیار مهم دیگری نیز مطرح است که جنبه اجتماعی دارد و می توان آن را مهم ترین و اساسی ترین عامل نیز به حساب آورد. این عامل امروزه به خصوص برای جامعه ما بسیار مهم است و باید کمال توجه را نسبت به آن داشته باشیم.


ادامه مطلب

برچسب ها : سقیفه, سکولاریسم, سقیفه نقطه آغاز سکولاریسم, مصباح یزدی, مخالفت با امیرالمؤمنین, ,
توسط : ولایتمداران |
ناگفته های امام خامنه ای از سیره امام صادق(ع)

امام صادق(ع) مرد علم و دانش، مرد مبارزه، مرد تشكیلات

اما آن بعد سوم را كه اصلاً نشنیده‌اید، مرد تشكیلات بودن امام صادق(ع) است كه یك تشكیلات عظیمی از مؤمنان خود از طرفداران جریان حكومت علوی در سراسر عالم اسلام از اقصای خراسان و ماوراءالنهر تا شمال آفریقا به وجود آورده بود. تشكیلات یعنی چه؟ یعنی این كه وقتی امام صادق(ع) اراده می‌كند آن چه را كه او می‌خواهد بدانند، نمایندگان او در سراسر آفاق عالم اسلام به مردم می‌گویند تا بدانند. یعنی...


ادامه مطلب

برچسب ها : ناگفته های خامنه ای, سیره امام صادق, تشكیلات امام صادق, حركت تشكیلاتی, ,
توسط : ولایتمداران |

شریعتمداری: هنوز اول عشق است، اضطراب مكن!

به گفته برژينسكي در اجلاس آتلانتيك، تاريخ به پيچ بزرگي رسيده است كه خميني و خامنه اي تابلوهاي راهنماي آن را نصب كرده اند. نتانياهو را مي بينيد كه جيغ بنفش مي كشد و مي گويد «در خاورميانه به هر طرف كه نگاه مي كنم خميني و خامنه اي را مي بينم كه خيمه زده اند» و آلوين تافلر را كه با تاسف! و نگراني نظر حضرت آقا را تاييد مي كند «اين عصر را بايد عصر خميني ناميد» و...


ادامه مطلب

برچسب ها : شریعتمداری, اول عشق, روضه علی, ,
توسط : ولایتمداران |

سخن پرمعنای «ابوذر» کنار کعبه

روز قیامت در پیشگاه خداوند دادگاه عدل الهی بر پا می‌شود، در یک طرف دادگاه گواهانی بر اعمال انسان حاضر هستند که با وجود شهادت آنها هیچ عذری برای انسان باقی نمی‌ماند!


ادامه مطلب

برچسب ها : سخن ابوذر کنار کعبه, ,
توسط : ولایتمداران |

آزادی در اسلام از نظر شهید مطهری

فرهاد جابر
حضرت علی (ع) ،هیچ‏گاه مخالفی را به صِرف اتهام مخالفت یا اعلام مخالفت، دستگیر یا زندانی نکرد و تا زمانی که خوارج دست به شمشیر نبردند با آنان وارد جنگ نشد . سیره علی(ع) در مواجهه با مخالفان خود این بود که به صرف جدا شدن آنان از حضرت و اعلام مخالفت، اقدامی انجام نمی‏داد و تا زمانی که قصد براندازی حکومت و انجام اقدامات عملی در این زمینه از آنان بروز نمی‏داد با آنان مدارا میکرد .


ادامه مطلب

برچسب ها : آزادی در اسلام, شهید مطهری, جاذبه و دافعه علی, دموکراسی علی, سیره علی, ,
توسط : ولایتمداران |
خطبه سوزان امام حسن در شهادت امیرالمؤمنین

 

نام مبارک امام مجتبی(ع) یعنی «حسن» هدیه جبرئیل به رسول خدا (ص) بود که تا پیش از این چنین نامگذاری سابقه نداشت و از آن جهت امام حسن را کریم اهل بیت می خوانند که ایشان کریم الوجه بود و از جهت منظر، اخلاق و بزرگواری به رسول اکرم شبیه تر از او نبود.



ادامه مطلب

برچسب ها : خطبه امام حسن, شهادت امیرالمؤمنین, ,
توسط : ولایتمداران |
خوشه‌چینی از فضائل علی‌بن‌الحسین علیه السلام به مناسبت ایام ولادتش
بیان عجیب حضرت امام در مقام علی اکبر (ع)/ زیارتنامه حضرت در کلام امام صادق (ع)/ صوت: سرود معروف گل بریزید با نوای حاج منصور
 

 

در فضائل علی اکبر علیه‌السلام 

گفته‏اند: "الفضل ما شهدت به الاعداء" فخر آن است که دشمن بگوید، حالا اگر بخواهی اولین فرزند امام حسین علیه‏السلام را بهتر بشناسی کافی است از زبان معاویه علیه الهاویه بشنوی که در وصف او سخن‌سرایی می‏کند.

ابوالفرج اصفهانی از مغیره روایت كرد: روزی معاویه بن ابی سفیان به اطرافیان و هم نشینان خود گفت: به نظر شما سزاوارترین و شایسته ترین فرد امت به امر خلافت كیست؟ اطرافیان گفتند: جز تو كسی را سزاوارتر به امر خلافت نمی شناسیم! معاویه گفت: این چنین نیست. "اولی الناس بهذاالامرعلی بن الحسین بن علی جده رسول الله و ضیه شجاعه بنی هاشم و سخاه بنی امیه ورهو ثقیف" شایسته ترین افراد برای امر حکومت علی اکبر فرزند امام حسین  علیه‏السلام  است که جدش رسول خدا(ص) است و در شجاعت بنی هاشم سخاوت بنی امیه و زیبایی قبیله ثقیف را در خود جمع کرده است.. (الارشاد، ص 458)


ادامه مطلب

برچسب ها : مقام علی اکبر, ,
توسط : ولایتمداران |
حسینیه رجا به مناسبت ولادت امام حسین علیه‌السلام
توضیح معنای سلام بر سیدالشهداء توسط آیت‎الله بهجت/کلیپ؛ آداب زیارت در کربلا توسط پناهیان/صوت:علامه جعفری سرود ولادت سازور و کریمی

 

 حسین جان! ای چراغ هدایت و ای کشتی نجات! ای جان شیرین رسول! تو پنجمین آیه آل کسا و گواه حقانیت نبی در روز مباهله ای. از ازل تا ابد، ترنّم نام تو، گره از کار فروبسته اهل عالم گشوده است.  کدامین مکتب آزادگی است که در محضر مربی بزرگ شرافت و آزادمردی سر تعظیم فرود نیاورد و حسین را قامت بلندبالای ایثار و انسانیت نخواند؟ ای پرورده دامان رسول! ای تأویل سوره فجر! ای محبوب ترین وجود زمینی نزد اهل آسمان! به یُمن میلاد فرخنده ات، شفیع دستان خالی مان در محضر رسول خدا باش! 



ادامه مطلب

برچسب ها : ولادت امام حسین, معنای سلام, ,
توسط : ولایتمداران |
شهادت امام علی النقی(ع)
كرامتي از امام هادي(ع) از زبان مقام معظم رهبري /نگاهي به شيوه‏ هاي رهبري امام /۱۴ نکته درباره زیارت جامعه کبیره/صوت: زیارتنامه امام با صدای فرهمند و مداحی ارضی،طاهری،کریمی و سلحشور

 

مظلوم پيروز

سخني از مقام معظم رهبري پيرامون شخصيت امام هادي(عليه السلام)

این سخنان در سی‌ام مردادماه سال ۱۳۸۳ و پس از مراسم روضه‌خوانی به مناسبت شهادت حضرت امام علی النقی علیه‌السلام بیان شده است.

بالاخره در نبرد بين امام هادى (عليه‌السّلام) و خلفايى كه در زمان ايشان بودند، آن كس كه ظاهراً و باطناً پيروز شد، حضرت هادى (عليه‌السّلام) بود؛ اين بايد در همه‌ى بيانات و اظهارات ما مورد نظر باشد.



ادامه مطلب

برچسب ها : شهادت امام علی النقی, ,
توسط : ولایتمداران |
پرونده اي براي شهري كه خدا آزاد كرد
صدام بعد از فتح خرمشهر چه حالی داشت؟/ بخش هایی از کتاب "دا"/ صوت: ممد نبودی ببینی..
 

 

 فتحي نه از جنس فتح خاك

تبريك امام به رزمندگان پيروز خرمشهر

فتح خرمشهر فتح خاك نيست، فتح ارزش‌هاي اسلامي است، خرمشهر شهر لاله‌هاي خونين است، خرمشهر را خدا آزاد كرد. مبارك باد بر ملت عظيم‌الشأن ايران اين چنين فرزندان سلحشور و جان بر كفي كه نام آنان و كشورشان را جاويدان كردند و مبارك باد بر اسلام بزرگ اين متابعاني كه در دو جبهه با دشمن باطني و دشمنان ظاهري پيروزمندانه و سرافراز امتحان خويش را دادند و براي اسلام سرافرازي آفريدند.



ادامه مطلب

برچسب ها : صدام, فتح خرمشهر, ممد نبودی, تبريك امام, ,
توسط : ولایتمداران |
نگاهی بر کتاب کرشمه خسروانی اثر سید مهدی شجاعی
مات شدن معاویه در دو حرکت
 

 

هنوز معاویه زنده است که یزید عاشق زنی می‌شود و از پدر می‌خواهد هر طور شده او را برای او به‌دست آورد. اما مشکل اینجاست که آن زن شوهر دارد و همین موضوع کار را برای معاویه نه سخت که زمان‌بر می‌کند. اما همه زمانی که معاویه صرف می‌کند، دارد به نتیجه نزدیک می‌شود که امام حسین علیه السلام وارد ماجرا می‌شود و از ظلم بزرگی که پسر ابوسفیان مقدماتش را با هزار بدبختی چیده بود، جلوگیری می‌کند.



ادامه مطلب

برچسب ها : مات شدن معاویه, کرشمه خسروانی, مهدی شجاعی, ,
توسط : ولایتمداران |
حسینه رجا در ایام فاطمیه / 1
آنچه دختر پیامبر به‌عهده داشت/ صوت: سخنان آيت‌الله بهجت درباره حديث كسا و آيت‌الله حسن‌زاده در مورد عصمت حضرت‌زهرا+مداحي ارضي‌و خلج
 

 

فاطمیه دوباره از راه رسید. شاید همین عبارت مورخان برای ورود به حسینه رجا در ایام فاطمیه کافی باشد که در وصف حال دختر پیامبر سلام الله علیهما آورده‏اند. "ما زالت بعد ابيها مُعصبة الرأس، ناحِلة الجسم، منهدّة الركن، باكية العين" (بحار الانوار جلد 43)



ادامه مطلب

برچسب ها : سخنان آيت‌الله بهجت, حديث كسا, آيت‌الله حسن‌زاده, عصمت حضرت‌زهرا, مداحي ارضي ‌و خلج, ایام فاطمیه, ,
توسط : ولایتمداران |
نصیحت امام حسن عسگری(ع) به شیعیان

 

امام حسن عسكري (ع) شيعيان را به رعايت اموري نصيحت كردند، اين نصايح همچون اعلاميه جهاني و ماندگار از آن حضرت به همه شيعيان است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمد محمدي اشتهاردي، نويسنده كتاب سيره چهارده معصوم (ع)، ترجمه نصيحت‌هاي امام يازدهم را بر اساس منبع، با ذكر سفارش‌هاي آن حضرت تحت دوازه‌ ماده منتشر كرده است كه در زير مي‌آيد:



ادامه مطلب

برچسب ها : نصیحت امام حسن عسگری, نصیحت امام به شیعیان, ,
توسط : ولایتمداران |
مصاحبه منتشر نشده امام خمینی(ره) درباره انتخابات مجلس

 

نزدیک شدن به انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی بهانه خوبی است تا دیدگاه های حضرت امام خمینی(ره) در این باره مرور شود.
 
خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» با بازخوانی نظرات ایشان در قالب مصاحبه ای مجازی گزارشی در این باره ارسال کرده است که در ذیل می آید:



ادامه مطلب

برچسب ها : مصاحبه منتشر نشده, مصاحبه امام خمینی, انتخابات مجلس, دیدگاه های امام خمینی, ,
توسط : ولایتمداران |
رواج باور غلط بشارت بهشت با آغاز ماه ربیع
 

 

مهدی الله خواه: با پایان یافتن ماه صفر و حلول ماه ربیع الاول شاهد رواج یک باور غلط در جامعه ایمانی هستیم که در شرایط کنونی از طریق پیامک یا ایمیل، منتشر می‌شود. این باور غلط که به صورت بشارت بهشت از قول پیامبر صلوات الله علیه و آله در راستای خوشنودی ایشان از پایان یافتن ماه صفر و آغاز ماه ربیع الاول صورت می‌گیرد، متأسفانه باعث شده اصل و شأن حدیث، مورد غفلت قرار گرفته و مفهوم آن وارونه جلوه داده شود.



ادامه مطلب

برچسب ها : رواج باور غلط, بشارت بهشت, آغاز ماه ربیع, مهدی الله خواه, غفاری صفت, ,
توسط : ولایتمداران |
جریان واقفیه و امامت علی بن موسی الرضا

 

یکی از القاب برجسته امام رضا "عالم آل محمد" است؛ این لقب نشانگر ظهور دانش ایشان است. جلسات مناظره متعددی که امام با دانشمندان بزرگ عصر خویش داشت و در همه آنها با سربلندی تمام بیرون آمد دلیل کوچکی بر این سخن است .
امام على بن موسى الرضا (ع) در 11 ذیقعده سال 148 هجری قمری در مدینه منوره متولد شد. پدرش امام موسى بن جعفر(ع) و مادر گرامی آن حضرت نجمه خاتون بود. کنیه ایشان "ابوالحسن" و او را "ابوالحسن الثانى" می نامیدند و مشهورترین لقب امام هشتم "رضا" است و صابر، فاضل، وفى، رضى و... از دیگر القاب ایشان به شمار می رود.
امام علی بن موسی الرضا(ع) دوران کودکى و جوانى را در مدینه منوره که مهبط وحى بود در خدمت پدر بزرگوار سپرى کرد و مستقیماً تحت تعلیم و تربیت امام هفتم قرار گرفت و حدود 35 سال در سایه پدر زیست و از خرمن فیض آن حضرت خوشه‌ها چید و پدر گرامی ایشان نیز در دوران حیات خود مکرر از بین تمام فرزندان خویش او را به فرمان الهى براى جانشینى خود معرفى فرمود.



ادامه مطلب

برچسب ها : جریان واقفیه, امامت رضا, عالم آل محمد, زندگینامه رضا, ,
توسط : ولایتمداران |

بازتاب قتل امام رضا(علیه السلام) در زمان مامون

چون به كتابهاى تاریخى مراجعه مى‏كنیم درمى‏یابیم كه شهادت امام رضا(علیه السلام) به دست مامون به وسیله سم، حتى در زمان مامون نیز امرى معروف و بر سر زبانهاى مردم بود. بطورى كه مامون خود شكوه از این اتهام مى‏كرد كه چرا مردم او را عامل مسموم كردن امام مى‏پنداشتند!

در روایت آمده كه هنگام مرگ امام(علیه السلام) مردم اجتماع كرده و پیوسته مى‏گفتند كه این مرد - یعنى مامون - وى را ترور كرده است. در این باره آنقدر صدا به اعتراض برخاست كه مامون مجبور شد محمد بن جعفر، عموى امام، را به سویشان بفرستد و براى متفرق كردنشان بگوید كه امام(علیه السلام) امروز براى احتراز از آشوب از منزل خارج نمى‏شود.(1)



ادامه مطلب

برچسب ها : بازتاب قتل امام رضا, زمان مامون, شهادت امام رضا, ,
توسط : ولایتمداران |

  نیم نگاهی به زندگینامه امام رضا علیه السلام 

امامت ثامن الحجج علیه السلام

پذیرش امامت حضرت رضا علیه السلام از جانب احمد بن موسى علیه السلام

امام رضا علیه السلام در مدینه، پس از امامت

موضعگیرى امام رضا علیه السلام در برابر هارون

گفتگوى امام رضا علیه السلام با جاثلیق

گوشه هایى از صفات و ویژگى هاى على بن موسى علیه السلام

سخنانى از امام رضا علیه السلام

حدیث سلسلة الذهب

امام و امامت از دیدگاه امام رضا علیه السلام



ادامه مطلب

برچسب ها : زندگینامه امام رضا, حدیث سلسلة الذهب, سخنانى از امام رضا, موضعگیرى امام رضا, امام و امامت, صفات و ویژگى ها, ثامن الحجج, ,
توسط : ولایتمداران |
+فيلم: مداحي كريمي در حرم
مناظره خواندني امام رضا با عالم بزرگ مسيحي/ تحلیل هجرت حضرت معصومه/ فيلم: تعويض مضجع شريف و مداحي در حرم

 

در روز شهادت سلطان سریر ارتضا حضرت ابالحسن علی بن موسی الرضا علیه آلاف و التهیة و الثناء بر آن شدیم تا به رسم مالوف حسینه‌ای مجازی به امید و رجای لطف آل الله علیهم السلام در رجانیوز برپا کنیم و آن را لبریز از عطر روح‌بخش رئوف آل فاطمه علیه السلام نماییم. حریم تنها امامی که ایرانیان برای سیر در سرایش نیاز به گذرنامه ندارند! نه ما که ملجأ و پناه پدران و مادران و اجدادمان بوده تا داشته و نداشته‌شان را با امام مهربان‌شان در میان بگذارند، آن زمان با که شور و شوق توش سفر بسته و عازم مشهد باصفایش می‌شدند.



ادامه مطلب

برچسب ها : +فيلم, مداحي كريمي در حرم, مناظره خواندني, امام رضا, عالم بزرگ مسيحي, تحلیل هجرت حضرت معصومه, فیلم, تعویض ضریح, ,
توسط : ولایتمداران |

شهادت امام رضا علیه السلام از زبان اباصلت هروی

 خبر از شهادت خویش به اباصلت اباصلت هروی می گوید:
من در خدمت حضرت رضا علیه السلام بودم. به من فرمود:« ای اباصلت! داخل این قبّه ای که قبر هارون است، برو و از چهار طرف آن کمی خاک بردار و بیاور.»
من رفتم و خاک ها را آوردم.
امام خاک‌ها را بویید و فرمود:« می‌خواهند مرا پشت سر هارون دفن کنند، ولی در آنجا سنگی ظاهر می شود که اگر همه کلنگ‌های خراسان را بیاورند، نمی توانند آن را بکَنند.» و این سخن را در مورد بالای سر و پایین پای هارون فرمود.
 



ادامه مطلب

برچسب ها : شهادت امام رضا, اباصلت هروی, ,
توسط : ولایتمداران |


صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد