منوی اصلی
موضوعات سایت
مطالب جدید
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
معرفی سایت

سایت خبری تحلیلی ولایتمداران سایتی است با هدف اشاعه فرهنگ ولایت پذیری و ولایت مداری و دفاع از حریم ولایت و ولایتمداران.
مطالب ثابت
همرزمان
نویسندگان
لوگوی دوستان
امکانات دیگر


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 745
بازدید دیروز : 48
بازدید هفته : 862
بازدید ماه : 858
بازدید کل : 103117
تعداد مطالب : 5454
تعداد نظرات : 280
تعداد آنلاین : 2




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه
ابر برچسب ها
جریان واقفیه و امامت علی بن موسی الرضا

 

یکی از القاب برجسته امام رضا "عالم آل محمد" است؛ این لقب نشانگر ظهور دانش ایشان است. جلسات مناظره متعددی که امام با دانشمندان بزرگ عصر خویش داشت و در همه آنها با سربلندی تمام بیرون آمد دلیل کوچکی بر این سخن است .
امام على بن موسى الرضا (ع) در 11 ذیقعده سال 148 هجری قمری در مدینه منوره متولد شد. پدرش امام موسى بن جعفر(ع) و مادر گرامی آن حضرت نجمه خاتون بود. کنیه ایشان "ابوالحسن" و او را "ابوالحسن الثانى" می نامیدند و مشهورترین لقب امام هشتم "رضا" است و صابر، فاضل، وفى، رضى و... از دیگر القاب ایشان به شمار می رود.
امام علی بن موسی الرضا(ع) دوران کودکى و جوانى را در مدینه منوره که مهبط وحى بود در خدمت پدر بزرگوار سپرى کرد و مستقیماً تحت تعلیم و تربیت امام هفتم قرار گرفت و حدود 35 سال در سایه پدر زیست و از خرمن فیض آن حضرت خوشه‌ها چید و پدر گرامی ایشان نیز در دوران حیات خود مکرر از بین تمام فرزندان خویش او را به فرمان الهى براى جانشینى خود معرفى فرمود.



ادامه مطلب

برچسب ها : جریان واقفیه, امامت رضا, عالم آل محمد, زندگینامه رضا, ,
توسط : ولایتمداران |

بازتاب قتل امام رضا(علیه السلام) در زمان مامون

چون به كتابهاى تاریخى مراجعه مى‏كنیم درمى‏یابیم كه شهادت امام رضا(علیه السلام) به دست مامون به وسیله سم، حتى در زمان مامون نیز امرى معروف و بر سر زبانهاى مردم بود. بطورى كه مامون خود شكوه از این اتهام مى‏كرد كه چرا مردم او را عامل مسموم كردن امام مى‏پنداشتند!

در روایت آمده كه هنگام مرگ امام(علیه السلام) مردم اجتماع كرده و پیوسته مى‏گفتند كه این مرد - یعنى مامون - وى را ترور كرده است. در این باره آنقدر صدا به اعتراض برخاست كه مامون مجبور شد محمد بن جعفر، عموى امام، را به سویشان بفرستد و براى متفرق كردنشان بگوید كه امام(علیه السلام) امروز براى احتراز از آشوب از منزل خارج نمى‏شود.(1)



ادامه مطلب

برچسب ها : بازتاب قتل امام رضا, زمان مامون, شهادت امام رضا, ,
توسط : ولایتمداران |

  نیم نگاهی به زندگینامه امام رضا علیه السلام 

امامت ثامن الحجج علیه السلام

پذیرش امامت حضرت رضا علیه السلام از جانب احمد بن موسى علیه السلام

امام رضا علیه السلام در مدینه، پس از امامت

موضعگیرى امام رضا علیه السلام در برابر هارون

گفتگوى امام رضا علیه السلام با جاثلیق

گوشه هایى از صفات و ویژگى هاى على بن موسى علیه السلام

سخنانى از امام رضا علیه السلام

حدیث سلسلة الذهب

امام و امامت از دیدگاه امام رضا علیه السلام



ادامه مطلب

برچسب ها : زندگینامه امام رضا, حدیث سلسلة الذهب, سخنانى از امام رضا, موضعگیرى امام رضا, امام و امامت, صفات و ویژگى ها, ثامن الحجج, ,
توسط : ولایتمداران |
+فيلم: مداحي كريمي در حرم
مناظره خواندني امام رضا با عالم بزرگ مسيحي/ تحلیل هجرت حضرت معصومه/ فيلم: تعويض مضجع شريف و مداحي در حرم

 

در روز شهادت سلطان سریر ارتضا حضرت ابالحسن علی بن موسی الرضا علیه آلاف و التهیة و الثناء بر آن شدیم تا به رسم مالوف حسینه‌ای مجازی به امید و رجای لطف آل الله علیهم السلام در رجانیوز برپا کنیم و آن را لبریز از عطر روح‌بخش رئوف آل فاطمه علیه السلام نماییم. حریم تنها امامی که ایرانیان برای سیر در سرایش نیاز به گذرنامه ندارند! نه ما که ملجأ و پناه پدران و مادران و اجدادمان بوده تا داشته و نداشته‌شان را با امام مهربان‌شان در میان بگذارند، آن زمان با که شور و شوق توش سفر بسته و عازم مشهد باصفایش می‌شدند.



ادامه مطلب

برچسب ها : +فيلم, مداحي كريمي در حرم, مناظره خواندني, امام رضا, عالم بزرگ مسيحي, تحلیل هجرت حضرت معصومه, فیلم, تعویض ضریح, ,
توسط : ولایتمداران |

شهادت امام رضا علیه السلام از زبان اباصلت هروی

 خبر از شهادت خویش به اباصلت اباصلت هروی می گوید:
من در خدمت حضرت رضا علیه السلام بودم. به من فرمود:« ای اباصلت! داخل این قبّه ای که قبر هارون است، برو و از چهار طرف آن کمی خاک بردار و بیاور.»
من رفتم و خاک ها را آوردم.
امام خاک‌ها را بویید و فرمود:« می‌خواهند مرا پشت سر هارون دفن کنند، ولی در آنجا سنگی ظاهر می شود که اگر همه کلنگ‌های خراسان را بیاورند، نمی توانند آن را بکَنند.» و این سخن را در مورد بالای سر و پایین پای هارون فرمود.
 



ادامه مطلب

برچسب ها : شهادت امام رضا, اباصلت هروی, ,
توسط : ولایتمداران |
به مناسبت فرارسیدن ایام وفات پیامبر اسلام و شهادت امام حسن مجتبی علیهما السلام هم اندیشی در گفتگویی کوتاه نظر حجت الاسلام طائب استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس تاریخ اسلام را در خصوص تطبیق عصر وفات پیغمبر و بعد از آن با دوران بعد از انقلاب اسلامی را جویا شدیم که متن آن در ادامه آمده‌است.


ادامه مطلب

برچسب ها : دوران امام حسن, طائب استاد حوزه, وفات پیغمبر, امام حسن مجتبی, ولایت حضرت امیرامومنین, وضعیت خیبر و بدر, ,
توسط : ولایتمداران |
با عرض تسلیت به مناسبت سالروز رحلت حضرت رسول خدا (ص)



ادامه مطلب

برچسب ها : 20 نکته مهم مدیریتی, بزرگترین مدیر تاریخ, پیامبر اکرم, محمد مصطفی, ,
توسط : ولایتمداران |

زندگی نامه امام حسن(ع)

 

تولد و کودکی
امام حسن (ع ) فرزند امیر مؤمنان علی بن ابیطالب و مادرش مهتر زنان فاطمه زهرا دختر پیامبر خدا (ص ) است . امام حسن (ع ) در شب نیمه ماه رمضان سال سوم هجرت در مدینه تولد یافت . وی نخستین پسری بود که خداوند متعال به خانواده علی و فاطمه عنایت کرد. رسول اکرم (ص ) بلا فاصله پس از ولادتش ، او را گرفت و در گوش چپش اقامه گفت . سپس برای او بار گوسفندی  قربانی کرد، سرش را تراشید و هموزن موی سرش - که یک درم و چیزی افزون بود - نقره به مستمندان داد. پیامبر (ص ) دستور داد تا سرش را عطر آگین کنند و از آن هنگام آیین عقیقه و صدقه دادن به هموزن موی سر نوزاد سنت شد. این نوزاد را " حسن " نام داد و این نام در جاهلیت سابقه نداشت .



ادامه مطلب

برچسب ها : زندگی نامه امام حسن, تولد امام حسن, صلح امام حسن, بیعت با امام حسن, شهادت امام حسن, تیرباران تابوت امام حسن, ,
توسط : ولایتمداران |
فریب‌خوردگان حتی از عبا و سجاده امام حسن(ع) هم نگذشتند

 

هنگامی که زهد و ساده زیستی جای خود را به دنیاطلبی و تجمل‌پرستی دهد و هنگامی که درخشش دینارهای معاویه هوش از سر خواص ببرد و امام حسن(ع) آنقدر تنها شود که عبا و سجاده‌اش را به یغما برند، صلح تنها راه برای حفظ اسلام است.



ادامه مطلب

برچسب ها : فریب ‌خوردگان, سجاده امام حسن, زهد و ساده زیستی, دنیا طلبی, تجمل ‌پرستی, اسوه صبر و بردباری, شهادت امام حسن, زندگینامه امام حسن, صلح امام حسن, ,
توسط : ولایتمداران |
روانبخش: پيوستن به جبهه متحد يك بحث تمام‌شده است

 يك عضو جبهه پايداري گفت: پيوستن به جبهه متحد از بحث‌هايي است كه تمام شده و شعار وحدت ديگر اكنون بي معنا‌ست

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام و المسلمين قاسم روانبخش عضو جبهه پايداري و از شاگردان آيت‌الله مصباح يزدي كه در مسجد علي‌ابن موسي‌الرضا (ع) منطقه 18 سخن مي‌گفت، پس از مرور اجمالي دوران پيامبر اكرم (ص) و تاكيد بر اهميت واقعه غدير اظهارداشت: يكي از نگراني‌هاي پيامبر (ص) اين بود كه بعد از خودشان چه كسي هدايت مردم را عهده‌دار خواهد بود، لذا حضرت علي (ع) را به عنوان جانشين برگزيدند و غدير بحث ولايت و جانشيني بود. 

 



ادامه مطلب

برچسب ها : روانبخش, پيوستن به جبهه متحد, بحث تمام ‌شده, شعار وحدت, جبهه پايداري, اهميت واقعه غدير, غدير, بحث ولايت, رحلت پيامبر, ,
توسط : ولایتمداران |
سند گوياي مظلوميت امام حسن مجتبي/  صلح حسني از زبان رهبر انقلاب
بيست و هشتم ماه صفر سالروز شهادت رسول اكرم صلي الله عليه و آله و امام حسن مجتبي عليه السلام است. در مجموعه زير به روايت تصويري، صوتي و تاريخي اقدامات امام حسن و مظلوميت ايشان پرداخته شده است. اميد است كه در ايامي كه دختر بدجي الدجي حضرت صديقه‌ي طاهره سلام الله عليها عزادار پدر گرامي و فرزندان مطهرش حضرت مجتبي و حضرت رضا سلام الله عليهما هستند، اين وجيزه مرهمي بر آلام‌شان باشد.


ادامه مطلب

برچسب ها : سند گوياي مظلوميت, امام حسن مجتبي, صلح حسني, رهبر انقلاب, ,
توسط : ولایتمداران |

آیت الله نوری همدانی:


نقش حضرت زینب(س) در تبیین حقایق كربلا بیان شود
سپاه نیوز: حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید خواستار بیان ابعاد متفاوت خطبه حكیمانه و نقش گسترده حضرت زینب(س) در تبیین حقایق كربلا شد.



ادامه مطلب

برچسب ها : آیت الله نوری همدانی, نقش حضرت زینب, تبیین حقایق كربلا, ,
توسط : ولایتمداران |
آیت الله خوشوقت با واکاوی دلایل انحراف جامعه رسول الله
کوفیان می‌گفتند تا چرخ زندگی‌مان بچرخد در خدمت اهل بیتیم!
 

 

"هزاران نامه‌ دعوت به امام حسین علیه‌السلام نوشتند؛ او را دوست داشتند و با دشمنانش دشمن بودند؛ اصلاً شیعه او بودند. اما ناگهان ورق برمی‌گردد... همین‌ها نه تنها از او حمایت نمی‌كنند، بلكه بر قتل او اتفاق می‌كنند. موضوع، آن‌قدر هولناك و عجیب است كه هر وجدان بیداری را تكان می‌دهد. اگر آنها این‌چنین لغزیدند، چه ضمانتی وجود دارد كه ما نلغزیم؟"



ادامه مطلب

برچسب ها : آیت الله خوشوقت, واکاوی دلایل انحراف, انحراف جامعه رسول الله, دلایل انحراف, ,
توسط : ولایتمداران |

حجت الاسلام حسينيان در جمع عزاداران هيئت الرضا(ع): وقتي ابوذر فرياد مي زد مي گفتند او تند است و جامعه را به هم مي ريزد

صحابه رسول خدا با سكوت‏شان حق اهل بيت عليهم السلام را به جا نياوردند، عده اي با سكوت بي مزد و مواجب و عده اي هم به دنيا طلبي با پول و مزدوري. همين طلحه و زبير از صحابه رسول خد صلي الله و عليه و آله بودند اما در جنگ جمل به خاطر دنيا طلبي در مقابل اهل بيت عليهم السلام قرار گرفتند / مي فرمايند كه ارزش ها تغيير پيدا كرد، ما اهل بيت عليهم السلام ضد ارزش شده ايم. چرا كه مردم دنيا طلب شدند، صحابه اي كه بايد براي دين خدا و ارزش هاي الهي زبان از كام برگيرند و بر سر ظالمين بكوبند، همه سكوت كردند / يك اباذر پيدا مي شد و در خيابان هاي مدينه و دمشق فرياد مي زد كه چرا با اهل بيت پيامبر صلي الله و عليه و آله اين گونه برخورد كرديد، چرا حق آنها را ضايع كرديد، چرا آنها را منزوي كرديد، عثمان، اباذر را تبعيد كرد، روزي كه مي خواست براي تبعيد برود، پنج نفر به بدرقه اش آمدند، علي، حسن، حسين عليهم السلام به همراه عمار و مقداد



ادامه مطلب

برچسب ها : حسينيان, عزاداران هيئت الرضا, فرياد ابوذر, سكوت بي مزد, دنيا طلبي, تبعيد اباذر, ,
توسط : ولایتمداران |

  مال حرام مانع از هر جاذبه ای می شود

آیت الله مظاهریدر تشریح وضعیت روایاتی که از دوران امام حسین و واقعه کربلا به زمان حال رسیده، گفت: این آیات و روایات از ظرافت و دقت خاصی برخوردارند و باید تامل بسیار بر روی آن ها باشد.

به گزارش خبرگزاری پانا، مشروح بیانات این مرجع تقلید در ذیل آورده می شود؛



ادامه مطلب

برچسب ها : مال حرام, مانع هر جاذبه, آیت الله مظاهری, مشروح بیانات, ,
توسط : ولایتمداران |
چه‌چيزي در جنگ بدر نيروي مسلمانان را ده برابر كرد
دكتر كامران باقری لنکرانی عضو موسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی سخنان خود را در ششمین همایش جبهه پایداری استان فارس با پاسخ به این پرسش آغاز كرد که چرا علی‌رغم دعوت بسیاری از اساتید و نخبگان، تمایلی به حضور در مجلس شورای اسلامی ندارد.

به گزارش رجانيوز،‌ وزیر بهداشت دولت نهم در این همایش که با عنوان "گفتمان مکتب امام؛ ولایت‌مداری و مردم داري" در مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام باغ جنت شیراز برگزار شد، بعد از پاسخ به این سوال، با بیان تفاسیری از آیات 65 و 66 سوره انفال به تحلیل سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه امروز در شرایط شعب ابی‌طالب نیستیم بلکه در شرایط بدر و خیبریم، پرداخت.

متن کامل این سخنان در ادامه آمده است:


ادامه مطلب

برچسب ها : جنگ بدر, نيروي مسلمانان, دكتر كامران باقری لنکرانی, عضو موسس, جبهه پایداری انقلاب اسلامی, ,
توسط : ولایتمداران |
بررسی زيارت اربعين حضرت سیدالشهدا (ع)
روز اربعين به قول شيخ مفيد و شيخ طوسي بازگشت اهل حرم امام حسين(ع) از شام به مدينه، و روز ورود اولين زائر آن حضرت، جابربن عبدالله انصاري به كربلا، جهت زيارت امام حسين (ع) است
به گزارش سرویس دین و اندیشه بی باک، روز بيستم ماه صفر، روز اربعين و به قول شيخين - شيخ مفيد و شيخ طوسي- بازگشت اهل حرم امام حسين عليه السلام از شام به مدينه، و روز ورود اولين زائر آن حضرت جابربن عبدالله انصاري به كربلا، جهت زيارت امام حسين عليه السلام است . زيارت آن حضرت در اين روز مستحب است. كه به فرموده امام حسن عسكري عليه السلام از نشانه هاي مؤمن است.


ادامه مطلب

برچسب ها : بررسی زيارت اربعين, زيارت اربعين حضرت سیدالشهدا, سند زيارت اربعين, ,
توسط : ولایتمداران |
حسين(ع) شهيد راه حقيقت و ياري دين
آيت‌الله صافي گلپایگانی
بسم الله الرحمن الرحيم

عظمت انسان و کامل‌ترين و جامع‌ترين نمونه انسانيت

ليس على اللّه بمستنكر أن يجمع العالم في واحد

از قدرت خداوند بعيد نيست که همه عالم را در يک نفر جمع کند؛ يعني اينکه در حقيقت، از خداوند بعيد نيست، زيرا او عظمت و رشادت و ويژگي‌هاي برجسته و موجبات فخر جاودان و شکوه را در حسين ـ عليه السلام ـ جمع کرده است.
 


ادامه مطلب

برچسب ها : آيت‌الله صافي گلپایگانی, حسين, شهيد راه حقيقت, ياري دين, جامع‌ترين نمونه انسانيت, عاشورا, ,
توسط : ولایتمداران |

اربعین حسینى و بحث ورود اهل بیت آن حضرت به کربلا در بازگشت از شام

چکیده

مسئله اربعین سید الشهداء(علیه السلام) و این که آیا خاندان آن حضرت پس از رهایى از اسارت یزید قصد عزیمت به کربلا را داشته و نیز آیا توانسته اند در آن روز به زیارت آن مضجع شریف نایل آیند و مرقد مطهرش را زیارت کنند، از جمله مسائلى است که از دیرباز صاحب نظران در باره آن اختلاف نظر داشته و هریک با استشهاد به ادله تاریخى براى اثبات یا نفى آن تلاش کرده اند. در این مقاله با توجه به متون تاریخى معتبر احتمالات ممکن را تبیین کرده و ضمن بیان نظر مدافعان این واقعه، دیدگاه خود را مبنى بر نبود دلیل کافى و قابل اعتماد بر مسئله اربعین سید الشهداء(علیه السلام)تبیین خواهیم نمود. هم چنین امکان رسیدن کاروان اسرا را نیز به کربلا در اربعین اول تقریبا ناممکن دانسته و در پایان، دلیل الحاق سر مطهر امام حسین(علیه السلام) را به جسم شریفش مورد خدشه قرار داده و وجود حدیث شریفى که زیارت اربعین را از علائم مؤمنان مى شمارد براى استحباب و فضیلت آن زیارت کافى دانسته ایم.



ادامه مطلب

برچسب ها : اربعین, کربلا, حسین علیه السلام, شهادت, اهل بیت, اسارت, کوفه, شام, بازگشت از شام, ,
توسط : ولایتمداران |

پژوهشی در اربعین حسینی(علیه السلام)

منابع مقاله:
 

فصلنامه تاریخ در پژوهش ، شماره 5، رنجبر ، محسن؛

 


 

 

چکیده

محسن رنجبر1

 

حضور اهل بیت(علیهم السلام) در اولین اربعین شهادت امام حسین(علیه السلام) بر سر مزار آن حضرت در کربلا از مسائلی است که در قرون اخیر برخی محققان شیعه درباره آن تشکیک کرده اند. در مقابل، برخی دیگر از اندیشمندان، درصدد رد این تشکیک و اثبات اربعین اول شده اند. این نوشتار ابتدا به دلایل منکران اربعین اول پرداخته و در ادامه به پاسخ گویی آن ها می پردازد، سپس با استفاده از قراین و شواهد دیگر، دیدگاه موافقان اربعین اول را تأیید می کند.



ادامه مطلب

برچسب ها : پژوهشی در اربعین حسینی, ,
توسط : ولایتمداران |
واکاوی پرسشی درباره اربعین از رسول جعفریان
دلیل بزرگداشت اربعین چیست؟
اعتبار اربعین امام حسین(ع) از گذشته میان شیعیان و در تقویم تاریخی وفاداران به امام حسین(ع) شناخته شده بوده است. کتاب «مصباح المتهجد» شیخ طوسی که حاصل گزینش دقیق و انتخاب معقول شیخ طوسی است از روایات فراوان درباره تقویم مورد نظر شیعه درباره ایام سوگ و شادی و دعا و روزه و عباردت است، ذیل ماه «صفر» می‌نویسد: نخستین روز این ماه (از سال 121)، روز کشته شدن زید بن علی بن الحسین است.

 



ادامه مطلب

برچسب ها : دلیل بزرگداشت اربعین, رسول جعفریان, اعتبار اربعین امام حسین, ,
توسط : ولایتمداران |
تاريخ نشان مي‌دهد ساكتين و تاجران فتنه مقابل رهبري خواهند ايستاد/ مي‌خواهند نيروهاي حزب‌اللهي را از عرصه انتخابات خارج كنند

 

مراسم حماسه سالگرد 9 دي با سخنراني آيت‌الله علم الهدي امام جمعه مشهد مقدس و مداحي حاج منصور ارضي، حاج سعيد حداديان و حاج محمود كريمي در مسجد ارك تهران برگزار شد تا همان‌طور كه به بركت هيئت‌ها و عزاداري‌هاي حسيني، بساط فتنه جمع شد، در سالروز اين حماسه نيز باز بهترين گراميداشت‌ها در همان مساجد و هيئت‌ها برگزار شود.



ادامه مطلب

برچسب ها : ساكتين و تاجران فتنه, مقابل رهبري, نيروهاي حزب‌اللهي, عرصه انتخابات, سخنراني آيت‌الله علم الهدي, حماسه سالگرد 9 دي, امام جمعه مشهد مقدس, ,
توسط : ولایتمداران |
تعبير جالب آيت‌الله علم الهدي از ساكتين فتنه

 

امام جمعه مشهد گفت: موضوع کربلا يک کارگاه است که در همه زمان‌ها انقلاب مي‌آفريند و باعث خلق حماسه مي‌شود.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله سيد احمد علم‌الهدي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه مشهد ـ كه در حرم مطهر رضوي برگزار شد ـ بيانات مقام معظم رهبري در مورد 9دي را يادآور شد و خاطرنشان كرد: خصوصيات مشترك فتنه در برابر انقلاب امام حسين(ع)، توانست حماسه 9 دي را به حماسه عاشورا پيوند بزند. ترديدي نيست عوامل دخيل در جريان عاشورا که باعث به وجود آمدن حوادث و فجايع شدند، خواصي بودند که آن روز با مقام ولايت زاويه پيدا کردند و باعث ايجاد ترديد در مردم براي همراهي با امام خود شدند. ترديدها ‌تا جايي پيش رفت که باعث شد 120 هزار نفر از مردم کوفه در مقابل امام حسين(ع) بايستند تا خون ايشان و ياران‌شان را بريزند.
 



ادامه مطلب

برچسب ها : تعبير جالب, آيت‌الله علم الهدي, ساكتين فتنه, امام جمعه مشهد, خلق حماسه, ,
توسط : ولایتمداران |
تعابير و ريشه‌شناسي حماسه 9 دي از نگاه رهبر معظم انقلاب
قوي‌ترين و آخرين ضربه ملت/ روزي كه خدا حجت را تمام كرد
 

 

دو سال پيش حماسه بزرگ 9 دي در چنين روزي در شرايطي رقم خورد كه به تعبير رهبر معظم انقلاب، يادآور روزهاي اول انقلاب و صدر اسلام بود. خودجوش بودن اين حماسه بزرگ، يك‌پارچگي ملت و ايمان قلبي و ديني آن‌ها به انقلاب، تمام شدن حجت بر همه از مسئولين گرفته تا فتنه‌گران و دشمنان خارجي، زمان شناسي و لحظه‌شناسي برخي از ويژگي‌هاي اين حماسه بود.



ادامه مطلب

برچسب ها : تعابير, ريشه ‌شناسي, حماسه 9 دي, نگاه رهبر معظم انقلاب, قوي‌ترين, آخرين ضربه ملت, اتمام حجت خدا, روزهاي اول انقلاب, صدر اسلام , حماسه بزرگ, ,
توسط : ولایتمداران |
بلند مرتبه شاهي ز صدر زين افتاد/ مردی که در یک قدمی بهشت می‎خندید/ صوت: مقتل‌خواني و زيارت ناحيه مقدسه
 

 

بی معرفتی است وقتی از زمین و آسمان، انس و جان، نبات و حیوان و هر ذره ای ناله "یا حسین" بلند است، از این گوشه شبکه مجازی نوایی شنیده نشود. پرچمی بر افراشتیم و سیاهی زدیم در و دیوار را؛ گلاب پاشیدیم و آب و جارو زدیم راه را تا این کلبه درویشی رنگ و بوی خیمه عزای فرزند غریب زهرا(س) را بگیرد. این حسینیه مجازی هر روز میزبان شماست تا کمی از کربلا بگوییم و برای سردار بی یاورش نوحه سر دهیم:



ادامه مطلب

برچسب ها : یک قدمی بهشت, مقتل‌خواني, زيارت ناحيه مقدسه, ,
توسط : ولایتمداران |
گزيده منبرهاي پناهيان در دهه اول محرم
اباعبدالله باتقواترینِ انسان‌ها بود اما نه يك "خوبِ سکولار"/ مردم در انتخابات مجلس باید به ریشه‌ي خانوادگی افراد هم توجه کنند
 

 

حجت‌الاسلام و المسلمين عليرضا پناهيان در شب‌ها و روزهاي دهه اول محرم الحرام منبرهاي متعددي دارد كه در هر منبر نيز موضوع‌هاي جداگانه‌اي را به بحث مي‌گذارد.

رجانيوز در روزهاي گذشته نيز گزيده‌اي از برخي منبرهاي پناهيان را منتشر كرده بود. در ادامه نيز گزيده‌اي از سخنان وي با موضوع "تقوا فراتر از اخلاق" در دانشگاه امام صادق عليه السلام، مهديه تهران با موضوع "نهال ولايت در نهاد خانواده" و دانشگاه تهران با موضوع "هويت يك عبد" آمده است:



ادامه مطلب

برچسب ها : گزيده منبرهاي پناهيان, دهه اول محرم, باتقواترینِ انسان‌ها, خوبِ سکولار, ,
توسط : ولایتمداران |
اتمام حجت سيدالشهدا(ع) با عمرسعد/ چگونه يك قطره اشك آتش جهنم را فرو مى‏نشاند/ صوت: حاج منصور (سال65)، كريمي، خلج، مرحوم نجفي
 

 

بی معرفتی است وقتی از زمین و آسمان، انس و جان، نبات و حیوان و هر ذره ای ناله "یا حسین" بلند است، از این گوشه شبکه مجازی نوایی شنیده نشود. پرچمی بر افراشتیم و سیاهی زدیم در و دیوار را؛ گلاب پاشیدیم و آب و جارو زدیم راه را تا این کلبه درویشی رنگ و بوی خیمه عزای فرزند غریب زهرا(س) را بگیرد. این حسینیه مجازی هر روز میزبان شماست تا کمی از کربلا بگوییم و برای سردار بی یاورش نوحه سر دهیم:



ادامه مطلب

برچسب ها : اتمام حجت سيدالشهدا, اتمام حجت با عمرسعد, قطره اشك, آتش جهنم, ,
توسط : ولایتمداران |
حجت‌الاسلام و المسلمین آقاتهرانی در گفت‎وگو بارجانیوز:
برنامه ويژه شيطان براي انحراف خواص/ پاسخ امام علي(ع) به اصبغ بن نباتة درباره معيار حق و باطل

 

جواد حجتي: انحراف از سیره و سنت رسول خدا(ص) بعد از رحلت آن بزرگوار از جمله واقعیات تاریخ است که محققان و پژوهشگران نسبت به آن تردیدی ندارند. این انحراف اگرچه با رحلت پیامبر اکرم(ص) آغاز شد اما ظهور و بروز آن در فاجعه سال 61 هجری و شهادت حضرت سید الشهدا(ع) به اوج خود رسید.



ادامه مطلب

برچسب ها : آقاتهرانی, برنامه ويژه شيطان, برنامه براي انحراف خواص, معيار حق و باطل, انحراف از سیره و سنت رسول, ,
توسط : ولایتمداران |
حسينيه رجا / روز دوم
گفت‌وگوي امام حسين(ع) و حرّ/ ملعوني كه با دعاي سيدالشهدا به آتش گرفتار شد/ معرفي كتاب ياران شيدا +صوت مرحوم كوثري و سخنراني
 

 

بی معرفتی است وقتی از زمین و آسمان، انس و جان، نبات و حیوان و هر ذره ای ناله‌ي "یا حسین" بلند است، از این گوشه شبکه مجازی نوایی شنیده نشود. پرچمی بر افراشتیم و سیاهی زدیم در و دیوار را؛ گلاب پاشیدیم و آب و جارو زدیم راه را تا این کلبه درویشی رنگ و بوی خیمه عزای فرزند غریب زهرا(س) را بگیرد. این حسینیه مجازی هر روز میزبان شماست تا کمی از کربلا بگوییم و برای سردار بی یاورش نوحه سر دهیم:



ادامه مطلب

برچسب ها : روز دوم حسينيه رجا, گفت‌وگوي امام حسين(ع) و حرّ, دعاي سيدالشهدا, كتاب ياران شيدا, ,
توسط : ولایتمداران |
متن سخنراني حاج آقا قاسميان در دانشگاه علم و صنعت/ شب اول محرم
انتخاب حسيني چيست و چگونه است؟
 

 استاد قاسميان پنج‌شب اول دهه اول ماه محرم الحرام را مهمان هيئت شهداي گمنام دانشگاه علم و صنعت ايران است. متن كامل سخنراني وي در ادامه آمده است:



ادامه مطلب

برچسب ها : متن سخنراني حاج آقا قاسميان, دانشگاه علم و صنعت, شب اول محرم, انتخاب حسيني چيست, ,
توسط : ولایتمداران |


صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد