منوی اصلی
موضوعات سایت
مطالب جدید
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
معرفی سایت

سایت خبری تحلیلی ولایتمداران سایتی است با هدف اشاعه فرهنگ ولایت پذیری و ولایت مداری و دفاع از حریم ولایت و ولایتمداران.
مطالب ثابت
همرزمان
نویسندگان
لوگوی دوستان
امکانات دیگر


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8135
بازدید دیروز : 48
بازدید هفته : 8252
بازدید ماه : 8248
بازدید کل : 110507
تعداد مطالب : 5454
تعداد نظرات : 280
تعداد آنلاین : 2




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه
ابر برچسب ها
استراتژی امام محمدباقر برای مبارزه با ظلم

 

مهر - امام محمدباقر(ع) از معرفت و علم بسیار برخوردار و در دوران هدایت و رهبری امت اسلام، به شایستگی و با هوشیاری کامل به گونه‌ای فعالیت کرد تا ضمن اشاعه معارف ناب و اصیل اسلام، آنها را از گزند دشمنان و ظالمان مصون بدارد .



ادامه مطلب

برچسب ها : استراتژی امام محمدباقر, مبارزه با ظلم, معارف ناب و اصیل اسلام, ,
توسط : ولایتمداران |
شمشیرها بخوابید دعوا سر لحاف است

 

عليرضا فقير

پیغمبران آمده‌اند تا گردن کلفت‌های جامعه، مفت خورهای جامعه، زالوصفتان جامعه، استثمارگران جامعه، زراندوزان جامعه، بی دردان و بی غمان مرفه جامعه را سر جای خود بنشانند و مستضعفان، محرومان و پابرهنگان را به حقوق‌شان برسانند.(۱)



ادامه مطلب

برچسب ها : شمشیرها بخوابید, دعوا سر لحاف, گردن کلفت‌های جامعه, زراندوزان جامعه, ,
توسط : ولایتمداران |
امام كيست/ بيان نوراني امام رضا(ع) درباره صفت و فضل امام
 

 

كتاب شريف عيون أخبار الرضا شامل روايات زيبايي از امام هشتم شيعيان حضرت علي ابن موسي الرضا(عليهما السلام) است كه خواندن اين روايات شريفه در اين روز و شب‌هاي گرامي، شيريني دو چنداني دارد.

به مناسبت سالروز ولادت با سعادت ولي نعمت‌مان حضرت ابالحسن امام رضا عليهما‌السلام، صفحه را متبرك به بياني نوراني از آن نور الهي مي‌كنيم كه به نقل از همين كتاب (ترجمه غفارى و مستفيد، ج‏1 ص 444 باب 20)، شريف درباره صفت امام، امامت، فضل و رتبه امام است.



ادامه مطلب

برچسب ها : امام كيست, بيان نوراني امام رضا, صفت و فضل امام, عيون أخبار الرضا, روايات شريفه, ,
توسط : ولایتمداران |
14دليل براي هجرت حضرت معصومه(س) به ايران

 

امام صادق (ع) فرمودند: «آگاه باشید! برای خدا حرمی است و آن مکّه است، و برای پیامبر خدا حرمی است و آن مدینه است، و برای امیرمؤمنان حرمی است و آن کوفه است. آگاه باشید! حرم من و فرزندان من بعد از من قم است.



ادامه مطلب

برچسب ها : 14دليل, دليل هجرت حضرت معصومه, هجرت حضرت معصومه به ايران, ,
توسط : ولایتمداران |
امام هادی و جریان های انحرافی

 

باز صفحه فیس بوک امام هادی رادیدم  و دلم خون شد.دیدم شهادتش نزدیک است خواستم از امام هادی بگویم زبانم نچرخید .به فکر فرو رفتم از امام هادی جز زیارت جامعه کبیره چیزی یادم نیامد باز شرمنده حضرت زهرا شدم،تازه اسمم را هم گذاشتم بچه شیعه ؛ از امام دهم شیعیان جز یک زیارت چیز دیگری به ذهنم نمیرسد .چیزی برای گفتن نداشتم تا اینکه چند شب پیش در محضر بزرگی نشسته بودم ایشان در مورد امام هادی سخنان جالبی گفت .گفت که یکی از وقایع برجسته در زمان امام هادی پدیدار شدن یا قدرت گرفتن گروه های انحرافی بود؛که ایشان با قدرت در مقابل این گروه ها و مبانی تفکری ایستادند و با هدایت حکیمانه شان ذات پلید این گروه ها را برای مردم آشکار کردند.با شنیدن حرف های آن بزرگ یاد زمان خودمان افتادم که گروه های انحرافی قصد منحرف کردن مسیر انقلاب را دارند.تصمیم گرفتم با نزدیک شدن به شهادت امام هادی ، کمی تحقیق کنم و چکیده ای از مشخصات گروه های انحرافی زمان حضرت هادی و چگونگی رفتار امام را با آنان ذکر کنم.



ادامه مطلب

برچسب ها : امام هادی و جریان های انحرافی, غلات, صوفیه, واقفیه, مجسمیّه, باورمندان به رؤیت(اشاعره), ,
توسط : ولایتمداران |

پيامبر اكرم(ص) از نگاه امام صادق (ع)

 در طول تاريخ بشريت ، کمتر انساني وجود دارد که مانند پيامبراسلام تمام خصوصيات زندگي اش به طور واضح و روشن بيان و ثبت شده باشد .

خداوند متعال در قرآن کريم  کتابي که خود حافظ اوست وبدون هيچ تغييري تا قيامت باقي است با زيباترين عبارات و کامل ترين بيانات ، آن حضرت را معرفي نموده و با عالي ترين صفات ستوده است . خداوند متعال مي فرمايد: « انک لعلي خلق عظيم » ؛ اي پيامبر! تو بر اخلاقي عظيم استوار هستي . نيز مي فرمايد : « محمد رسول الله و الذين معه اشداو علي الکفاررحماء بينهم .» محمد (ص) فرستاده خداست و کساني که با او هستند در برابر کفار سرسخت ودر ميان خود مهربانند .



ادامه مطلب

برچسب ها : پيامبر اكرم(ص) از نگاه امام صادق (ع), در طول تاريخ بشريت , کمتر انساني وجود دارد که مانند پيامبراسلام تمام خصوصيات زندگي اش به طور واضح و روشن بيان و ثبت شده باشد , ,
توسط : ولایتمداران |

 زندگانى امام رضا عليه السلام

سيره عملى و اخلاقى امام هشتم عليه السّلام

حيات اجتماعى امام رضا عليه السّلام

ماجراى ولايتعهدى

زادگاه
هشتمين پيشواى شيعيان امام على بن موسى الرضا عليه السلام در مدينه ديده به جهان گشود.

كنيه ها
ابوالحسن و ابوعلى
(1)

لقبها
رضا، صابر، زكى ، ولى ، فاضل، وفى ، صديق، رضى ، سراج الله، نورالهدى ، قرة عين المؤمنين، مكيدة الملحدين، كفو الملك، كافى الخلق، رب السرير و رئاب التدبير
(2).



ادامه مطلب

برچسب ها : زندگانى امام رضا عليه السلام, سيره عملى و اخلاقى امام هشتم عليه السّلام, حيات اجتماعى امام رضا عليه السّلام, ماجراى ولايتعهدى, ,
توسط : ولایتمداران |

زندگينامه پيامبر (ص)2

 

16.معراج

17.سفر به طائف

18.هجرت به مدينه
19.ورود به مدينه
20.اهميت هجرت
21.نخستين گام
22.جنگها يا غزوه هاي پيغمبر ( ص )
23.غزوه بدر
24.تغيير قبله
25جنگ احد
26.غزوه خندق يا ( احزاب )
27.سال ششم هجرت - صلح حديبيه
28.نامه هاي رسول مکرم ( ص ) به پادشاهان
29.جنگ خيبر
30.فتح مکه
31.فوت فرزند دلبند پيامبر ( ص )
32.حجة الوداع " آخرين سفر پيامبر ( ص ) به مکه "
33.در صحنه غدير خم
34.قرآن و عترت
35.قرآن
36.عترت يا اهل بيت
37.زنان پيامبر ( ص )
38.رفتار و خلق و خوي پيامبر ( ص ) 
 



ادامه مطلب

برچسب ها : زندگينامه پيامبر (ص)2,
توسط : ولایتمداران |

زندگينامه پيامبر (ص)

1. تولد و کودکي
2.نوجواني و جواني 
3.يادي از پيمان جوانمردان يا ( حلف الفضول )
4.ازدواج محمد ( ص )
5.آغاز بعثت
6.نخستين مسلمانان
7.دعوت از خويشان و نزديکان
8.دعوت عمومي
9.نخستين مسلمين
10.آزار مخالفان
11.روش بت پرستان با محمد ( ص )
12.استقامت پيامبر ( ص )
13.مهاجرت به حبشه
14.محاصره اقتصادي 
15.انتشار اسلام در يثرب ( مدينه ) 

 



ادامه مطلب

برچسب ها : زندگينامه پيامبر (ص)1, ,
توسط : ولایتمداران |

 

انواع علائم ظهور

 

علائم ظهور به دو دسته كلي تقسيم ميشوند: علائم حتمي و علائم غير حتمي.
فضيل بن يسار از امام باقر (ع) روايت كرده كه فرمودند:
«نشانه‌هاي ظهور دو دسته است: يكي نشانه‌هاي غيرحتمي و ديگر نشانه‌هاي حتمي؛ خروج سفياني از نشانه‌هاي حتمي است كه راهي جز آن نيست.» (غيبت نعماني، با ترجمه غفاري، باب18، ص429)
منظور از علائم حتمي آن است كه تقدير قطعي خدا به وقوع آن تعلق گرفته، و مشروط به هيچ قيد و شرطي نيست؛ و مقصود از علائم غير حتمي آن است كه وقوع آن ممکن است مشمول بداء گردد، چرا که في الجمله مشروط به شروطي است كه اگر آن شروط تحقق يابد آن علائم واقع مي شوند، و اگر آن شروط مفقود باشد، آن علائم نيز تحقق نمييابند. علائمي در مورد حتمي بودن آنها نصي نداشته باشيم، تنها احتمال وقوع آن مي رود، و قطعي نيستند. علائم غير حتمي بسيارند. ما در اينجا روايت مفصلي از امام امام صادق(ع) را براي شما مي آوريم که تعداد بسياري از آن را برشمرده است....

 



ادامه مطلب

برچسب ها : علائم ظهور به دو دسته كلي تقسيم ميشوند: علائم حتمي و علائم غير حتمي, ,
توسط : ولایتمداران |

1.حضرت سجاد ( ع )
  2.
پيام خون و شهادت
  3.
امام سجاد ( ع ) در دمشق
  4.
حرکت به مدينه
  5.
صحيفه سجاديه 



ادامه مطلب

برچسب ها : زندگينامه امام سجاد (ع), حضرت سجاد, پيام خون و شهادت, امام سجاد ( ع ) در دمشق, حرکت به مدينه, صحيفه سجاديه, ,
توسط : ولایتمداران |

 


جوان با نماز دلش روشن ميشود، اميد پيدا ميكند، شادابى روحى پيدا ميكند، بهجت پيدا ميكند. اين حالات بيشتر مال جوانهاست، بيشتر مال موسم جوانى است؛ ميتواند لذت ببرد. و اگر خدا به من و شما توفيق بدهد، نمازى بخوانيم كه با توجه باشد، خواهيم ديد كه انسان در هنگام توجه به نماز از نماز سير نميشود.

 



ادامه مطلب

برچسب ها : نماز و جوانی, كسى كه نماز را سبك بشمارد, ارزش نماز, کنترل کننده پیل مست درون, حدیث نماز, کلیدی ترین داروی تجویز شده از سوی خدا, لزوم توجه به نماز, ,
توسط : ولایتمداران |

(فمن حاجك فيه من بعد ما جائك من العلم فقل تعالوا ندع ابنائنا و ابنائكم و نسائنا و نسائكم و انفسنا و انفسكم ثم‏نبتهل فنجعل لعنه الله على الكاذبين)(آل عمران: 61).



ادامه مطلب

برچسب ها : مباهله, ولایت حق, مسیحیان نجران, ایه مباهله,
توسط : ولایتمداران |

شرايطى كه براى زمامدار ضرورى است مستقيماً ناشى از طبيعت طرز حكومت اسلامى است. پس از شرايط عامه مثل عقل و تدبير، دو شرط اساسى وجود دارد كه عبارتند از:
1- علم به قانون
2- عدالت



ادامه مطلب

برچسب ها : شرایط رهبری, علم به قانون, عدالت, حاکم اسلامی, خلافت, دو حکومت اسلامی, اختیارات رهبر, ,
توسط : ولایتمداران |

اجتماع 110 هزار نفری بسیجیان

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در خجسته عید سعید غدیر خم، عید ولایت و امامت، و در آستانه 5 آذر سالروز تشکیل بسیج، در اجتماع 110 هزار نفری بسیجیان، مضمون حقیقی واقعه عظیم غدیر را، تجلی امامت و پیشوایی عادلانه و سعادت بخش همه جوامع بشری در طول تاریخ دانستند



ادامه مطلب

برچسب ها : ولایت, غدیر, بسیجیان, امامت, امام خامنه ای, تجمع, فرمانده کل قوا, امیرالمومنین, ,
توسط : ولایتمداران |

بحث‌ دربارة‌ «جهانی‌ شدن‌»، در فرهنگ‌ متداول‌ روز در ذات‌ خود، بحث‌ کم‌ و بیش‌ مبهمی‌ است‌. علت‌ ابهام‌ آن‌ این‌ است‌ که‌ مفهوم‌ یکسان‌ و یکدستی‌ از آن‌ ارائه‌ نشده‌ است‌.
واژة‌ «جهانی‌ شدن‌» از یک‌ جهت‌ مفهومی‌ کاملاً جدید و از لحاظی‌ یک‌ مقولة‌ قدیمی‌ به‌ شمار می‌رود. ظهور این‌ پدیده‌، باعث‌ بروز تحرک‌ شگفت‌انگیز اجتماعی‌، اقتصادی‌، سیاسی‌ و ارزشی‌ شده‌ و تفاسیر جدیدی‌ از سیاست‌، اقتصاد، فرهنگ‌، اقتدار، امنیت‌ و... به‌ دست‌ می‌دهد



ادامه مطلب

برچسب ها : جهانی شدن, حکومت جهانی, معصومین و حکومت جهانی, حکومت جهانی مهدی, ,
توسط : ولایتمداران |

«غدير» در زبان عربي به معني گودال و «خم» نام محلي نزديك منطقة «جحفه» است. كه در آن روزگار چشمه‌اي روان و درختاني كهنسال داشت.


 



ادامه مطلب

برچسب ها : غدیر خم, عید الله الاکبر, ولایت علی, حدیث غدیر, صحاح سته, علمای شیعه, ,
توسط : ولایتمداران |

در ميانه جنگ صفين هنگامي كه هاشم مرقال فرمانده شجاع لشكر امير مومنان(ع) به شهادت رسيد، پسر وي پرچم پدر را برداشت و وجدان و فطرت لشكر را خطاب قرار داد: «حتي اگر ثواب و عقاب و بهشت و دوزخي نبود، جنگيدن در كنار علي بر همراهي با معاويه پسر هند جگرخوار فضيلت داشت».


 



ادامه مطلب

برچسب ها : ولایت و امامت علی, سیاستمدار, ایران اسلامی, حکومت علوی, ,
توسط : ولایتمداران |

1- رسول خدا(ص) از آخرين سفر حج خود- حجه الوداع- به مدينه بازمي گردد. جماعت انبوهي از مسلمانان حج گزار ايشان را همراهي مي كنند. جمعيت به منطقه «جحفه» رسيده است. رسول خدا(ص) به گونه اي غيرمنتظره، در كنار بركه اي خشك- غديرخم- توقف مي كنند. از اين نقطه راه كاروانيان كه عازم مناطق مختلف هستند، از هم جدا مي شود. آنها كه نزديكتر ايستاده اند از حالات رسول خدا(ص) احساس مي كنند كه آيه اي نازل شده و دستور تازه اي رسيده است.
 



ادامه مطلب

برچسب ها : حجه الوداع, او بود که دید, غدیر خم, سیاست, حکومت, امام, ,
توسط : ولایتمداران |

هیچکس “همراه” نیست. ” تنهای اول “ دارنده بیشترین مشترک مدعی انتظار!!!!!!!

* از عيثم بن أشيم ، از معاوية بن عمار ، منقول است كه امام صادق ( ع ) فرمود : روزى پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله مسرور و شادمان وخندان بيرون آمدند ، مردم به آن حضرت عرض كردند : اى رسول الله ( ص ) خداوند بر خنده وسرور شما بيفزايد ، حضرت رسول صلى الله عليه وآله فرمود : هيچ شب وروزى برمن نمیگذرد مگرآنكه خداوند برايم در آنها تحفه و هديه اى میفرستد ، آگاه باشيد كه پروردگارم امروز تحفه اى به من داد كه تاكنون چنين تحفه اى به من نداده بود ، جبرئيل بر من نازل شد و سلام پروردگارم را برايم خواند وگفت : اى محمد خداوند هفت نفر از بنی هاشم را برگزيده است كه مانند آنها را در گذشته نيافريد ، ودر آينده هم نخواهد آفريد ، تو اى رسول خدا آقا و سرور پيامبرانى و على بن أبي طالب وصى و جانشين تو ، سرور و بزرگ اوصيا است ، و حسن و حسين دو سبط ( نوهء دخترى ) تو آقا و سرور اسباط هستند و حمزه عموى تو آقا و سرور شهدا است ، و جعفر پسر عموى تو پرنده اى در بهشت است هر زمان كه بخواهد همراه فرشتگان پرواز مىكند و حضرت قائم ( عليه السلام ) از شماست از نسل على و فاطمه و از فرزندان حسين ( عليهم السلام ) كه وقتى خداوند حضرت عيسى پسر مريم را از آسمان به زمين آورد پشت سر او نماز خواهد گزارد





برچسب ها : تنهای اول, شعر, عکس, امام زمان, 7تن بنی هاشم, ,
توسط : ولایتمداران |


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد