منوی اصلی
موضوعات سایت
مطالب جدید
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
معرفی سایت

سایت خبری تحلیلی ولایتمداران سایتی است با هدف اشاعه فرهنگ ولایت پذیری و ولایت مداری و دفاع از حریم ولایت و ولایتمداران.
مطالب ثابت
همرزمان
نویسندگان
لوگوی دوستان
امکانات دیگر


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8451
بازدید دیروز : 48
بازدید هفته : 8568
بازدید ماه : 8564
بازدید کل : 110823
تعداد مطالب : 5454
تعداد نظرات : 280
تعداد آنلاین : 2




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه
ابر برچسب ها

پيامبر اكرم(ص) از نگاه امام صادق (ع)

 در طول تاريخ بشريت ، کمتر انساني وجود دارد که مانند پيامبراسلام تمام خصوصيات زندگي اش به طور واضح و روشن بيان و ثبت شده باشد .

خداوند متعال در قرآن کريم  کتابي که خود حافظ اوست وبدون هيچ تغييري تا قيامت باقي است با زيباترين عبارات و کامل ترين بيانات ، آن حضرت را معرفي نموده و با عالي ترين صفات ستوده است . خداوند متعال مي فرمايد: « انک لعلي خلق عظيم » ؛ اي پيامبر! تو بر اخلاقي عظيم استوار هستي . نيز مي فرمايد : « محمد رسول الله و الذين معه اشداو علي الکفاررحماء بينهم .» محمد (ص) فرستاده خداست و کساني که با او هستند در برابر کفار سرسخت ودر ميان خود مهربانند .



ادامه مطلب

برچسب ها : پيامبر اكرم(ص) از نگاه امام صادق (ع), در طول تاريخ بشريت , کمتر انساني وجود دارد که مانند پيامبراسلام تمام خصوصيات زندگي اش به طور واضح و روشن بيان و ثبت شده باشد , ,
توسط : ولایتمداران |
راز طولانی بودن عمر امام زمان (عج)

 

 آیت الله سبحانی در پاسخ سؤالی، راز طولانی‌بودن عمر امام عصر (عج) را تشریح کرد.

 به گزارش مرکز خبر حوزه، وی در پاسخ به این سؤال که حضرت مهدي(ع) در سال 255ق. ديده به جهان گشوده است و اكنون از تولد او بيش از 1000سال مي‌گذرد چگونه بشر مي‌تواند چنين عمر طولاني داشته باشد،‌ مرقوم داشته‌اند: اين سؤال را از دو راه مي‌توان پاسخ گفت:


ادامه مطلب

برچسب ها : راز طولانی بودن عمر امام زمان (عج), آیت الله سبحانی در پاسخ سؤالی, راز طولانی‌بودن عمر امام عصر (عج) را تشریح کرد, ,
توسط : ولایتمداران |
همه چیز درباره نهم ربیع الاول

 

امروزه ضمن برداشت هایی غیر مستند از واژه تبرّی، اعمالی در جامعه اسلامی اتفاق می افتد که بی شکّ مقبول امامان شیعه نیست و با سیره ی متعالی آنان در تضادّ است.در این نوشتار برآنیم تا درباره ی
•  تبرّی
• حدیث رفع القلم و نهم ربیع الاول
• شخصیت ابولولو
• مجالس مربوط به نهم ربیع
• لزوم اتحاد و برادری
و ... مطالبی را یادآور شویم.
امیدواریم که از سیره حق خارج نشویم. 



ادامه مطلب

برچسب ها : همه چیز درباره نهم ربیع الاول, ,
توسط : ولایتمداران |
وصف حال منتظران از راوی طوبای محبت

 

شارح محبت، راوی "طوبای محبت"؛ حاج محمد اسماعیل دولابی در تعبیری زیبا و عمیق در خصوص وظایف منتظران در دوران غیبت می‌فرمایند: پدر چهار تا بچه این‌ها را گذاشت توی اتاق و گفت این‌جاها را مرتب کنید تا من برگردم. می‌خواست ببیند کی چه کار می‌کند. خودش هم رفت پشت پرده. از آن‌جا نگاه می‌کرد می‌دید کی چه کار می‌کند، می‌نوشت توی یک کاغذی که بعد حساب و کتاب کند برای خودش.



ادامه مطلب

برچسب ها : وصف حال منتظران از راوی طوبای محبت, شارح محبت, راوی "طوبای محبت"؛ حاج محمد اسماعیل دولابی در تعبیری زیبا و عمیق در خصوص وظایف منتظران در دوران غیبت می‌فرمایند, ,
توسط : ولایتمداران |

تشنه باران

امروز، خورشید مهربان تر از همیشه بیدار می شود. روز از شانه های تو آغاز می شود تا جهان، بزرگی ات را ببیند؛ چون بزرگی ابراهیم خلیل علیه السلام در برابر بتانی که فرو ریختند.

ملکوت را در دست هایت به تماشا می گذارند تا رسولان بی رسالت دنیازده، بهشت را پیچیده در قنوتت به تماشا بنشینند.

جهان، خلاصه ای از لبخند توست که امامتت را تمام آبشارها قیام می کنند و جنگل ها قامت می بندند.

 

عباس محمدی



ادامه مطلب

برچسب ها : اولین روز امامت امام زمان(عج), ,
توسط : ولایتمداران |

زندگینامه حضرت امام حسن عسکري عليه السلام   

امام‌ حسن‌ عسكرى‌ (ع‌) در سال‌ 232 هجرى‌ در مدينه‌ چشم‌ به‌ جهان‌ گشود . مادروالا گهرش‌ سوسن‌ يا سليل‌ زنى‌ لايق‌ و صاحب‌ فضيلت‌ و در پرورش‌ فرزند نهايت‌ مراقبت‌ راداشت‌ ، تا حجت‌ حق‌ را آن‌ چنان‌ كه‌ شايسته‌ است‌ پرورش‌ دهد . اين‌ زن‌ پرهيزگار در سفرى‌ كه‌ امام‌ عسكرى‌ (ع‌) به‌ سامرا كرد همراه‌ امام‌ بود و در سامرا از دنيا رحلت‌ كرد . كنيه‌ آن‌ حضرت‌ ابامحمد بود .



ادامه مطلب

برچسب ها : زندگینامه حضرت امام حسن عسکري عليه السلام , صورت‌ و سيرت‌ امام‌ حسن‌ عسكرى‌ (ع‌), دوران‌ امامت‌, شهادت‌ امام‌ حسن‌ عسكرى‌ (ع‌), ماجراى‌ جانشين‌ بر حق‌ امام‌ عسكرى‌, ,
توسط : ولایتمداران |
راه‌اندازی نمایشگاه دائمی پاسخ به شبهات دینی

 

در نمایشگاه دائمی پاسخ به شبهات دینی که در قم راه اندازی شد، بیش از 300 عنوان كتاب را به معرض دید عموم گذاشته است.

مسئول فروش غرفه كتاب پاسخ در ششمین نمایشگاه کتاب گفت: غرفه كتاب پاسخ كه زیر نظر مركز پاسخگویی به شبهات فعالیت می كند , در این نمایشگاه تعداد بیش از 100 عنوان كتاب در زمنیه پاسخگویی به شبهات را ارائه كرده است.



ادامه مطلب

برچسب ها : راه‌اندازی نمایشگاه دائمی پاسخ به شبهات دینی, در نمایشگاه دائمی پاسخ به شبهات دینی که در قم راه اندازی شد, بیش از 300 عنوان كتاب را به معرض دید عموم گذاشته است, ,
توسط : ولایتمداران |
رئيس فرقه خودساخته "ابرآگاهي " دادگاهي شد

 

رئيس فرقه ابرآگاهي كه با روش‌هاي شبه‎عرفان‌هاي آمريكايي، جوانان به‎ويژه دختران دانشجو را فريب مي‌داد، دادگاهي شد.

روز گذشته پرونده سركرده فرقه ابرآگاهي در مجتمع قدس دادسراي عمومي و انقلاب تهران با حضور شكات، مورد بررسي قرار گرفت و بالاخره بعد از چند ماه اين فرد شياد كه سابقه چند بار بازداشت داشته است، محاكمه شد.



ادامه مطلب

برچسب ها : رئيس فرقه خودساخته "ابرآگاهي " دادگاهي شد, ,
توسط : ولایتمداران |

رسوایی علمای وهابی در حوادث مصر و تونس

مواضع علمای وهابی جهان اسلام در قبال مسائل اخیر مصر و تونس اوج بی بصیرتی و کج فهمی این به اصطلاح عالمان دینی را از آموزه های اسلامی و حوادث سیاسی روز جهان اسلام نشان می دهد.

نگاهی به قیام مردم مصر و تونس بر علیه دیکتاتورهای کشورشان که از همپیمانان اصلی رژیم صهیونیستی نیز در منطقه محسوب می شوند و بررسی مواضع علمای وهابی نشان می دهد که این علما وهابی در راستای منافع دیکتاتورهای عرب و صهیونیزم بین الملل موضع گیری می کنند و تنها آلت دستی در دست استکبار جهانی می باشند.

به عنوان نمونه بر پایه گزارش رسانه ها، امام جمعه شهر ریاض با انتقاد شدید از موج اعتراضات در مصر و تونس، آنها را اقدامی علیه اسلام دانست.



ادامه مطلب

برچسب ها : رسوایی علمای وهابی در حوادث مصر و تونس, امام جمعه شهر ریاض با انتقاد شدید از موج اعتراضات در مصر و تونس, آنها را اقدامی علیه اسلام دانست, ,
توسط : ولایتمداران |
آيا «تشيع» مكتبي ايراني است؟

 

آيت‌الله جعفر سبحاني از مراجع تقليد شيعيان جهان در نوشتاري، پيشينه تأسيس مكتب تشيع را بررسي كرده و به شبهات مطرح شده درباره ايراني بودن اين مكتب پاسخ گفته است.

بر اساس يافته‌ها و ادله قطعي تشيع در عصر رسول خدا‌ (ص) هستي پذيرفته و بذر آن به وسيله خود پيامبر‌ (ص) افشانده شده است و گروهي در زمان پيامبر (ص) و پس از رحلت ايشان به نام شيعه علي‌ (ع) شناخته مي‌شدند و همگي اين گروه، از تبار عرب عدناني يا قحطاني بودند. متن يادداشت آيت‌الله سبحاني كه توسط مركز خبر حوزه منتشر شده است در پي مي‌آيد.



ادامه مطلب

برچسب ها : آيا «تشيع» مكتبي ايراني است؟, آيت‌الله جعفر سبحاني از مراجع تقليد شيعيان جهان در نوشتاري, پيشينه تأسيس مكتب تشيع را بررسي كرده و به شبهات مطرح شده درباره ايراني بودن اين مكتب پاسخ گفته است, ,
توسط : ولایتمداران |

 زندگانى امام رضا عليه السلام

سيره عملى و اخلاقى امام هشتم عليه السّلام

حيات اجتماعى امام رضا عليه السّلام

ماجراى ولايتعهدى

زادگاه
هشتمين پيشواى شيعيان امام على بن موسى الرضا عليه السلام در مدينه ديده به جهان گشود.

كنيه ها
ابوالحسن و ابوعلى
(1)

لقبها
رضا، صابر، زكى ، ولى ، فاضل، وفى ، صديق، رضى ، سراج الله، نورالهدى ، قرة عين المؤمنين، مكيدة الملحدين، كفو الملك، كافى الخلق، رب السرير و رئاب التدبير
(2).



ادامه مطلب

برچسب ها : زندگانى امام رضا عليه السلام, سيره عملى و اخلاقى امام هشتم عليه السّلام, حيات اجتماعى امام رضا عليه السّلام, ماجراى ولايتعهدى, ,
توسط : ولایتمداران |

زندگينامه پيامبر (ص)

1. تولد و کودکي
2.نوجواني و جواني 
3.يادي از پيمان جوانمردان يا ( حلف الفضول )
4.ازدواج محمد ( ص )
5.آغاز بعثت
6.نخستين مسلمانان
7.دعوت از خويشان و نزديکان
8.دعوت عمومي
9.نخستين مسلمين
10.آزار مخالفان
11.روش بت پرستان با محمد ( ص )
12.استقامت پيامبر ( ص )
13.مهاجرت به حبشه
14.محاصره اقتصادي 
15.انتشار اسلام در يثرب ( مدينه ) 

 



ادامه مطلب

برچسب ها : زندگينامه پيامبر (ص)1, ,
توسط : ولایتمداران |

 

پيامبر(ص) از سوي خداوند به عنوان اسوه و سرمشق بشر برگزيده شده است. از اين رو شناخت همه جانبه آن حضرت(ص) براي همگان امري بايسته است. شناخت آن حضرت(ص) راه هاي گوناگوني دارد كه از آن جمله مراجعه به قرآن است؛ چرا كه قرآن، وحي الهي است و خداوند در اين كتاب معرفي جامع و كاملي از اسوه و سرمشق بشريت ارايه داده تا حجت بر مردم تمام شود. نويسنده بر همين اساس در اين مطلب به سراغ آيات قرآني رفته تا تبيين خداوند را از سيره آن حضرت(ص) در امور و مسايل گوناگون از جمله اخلاقي، اجتماعي و سياسي ارايه دهد. با هم اين مطلب را از نظر مي گذرانيم.

علي اصغر رحماني

تقليد محض از پيامبر(ص)، حركت در صراط مستقيم هدايت
بررسي گوشه اي از سيره فردي و اجتماعي رسول خدا



ادامه مطلب

برچسب ها : بررسي گوشه اي از سيره فردي و اجتماعي رسول خدا, تقليد محض از پيامبر(ص), حركت در صراط مستقيم هدايت,
توسط : ولایتمداران |

مكارم اخلاق در سنت و سيره امام حسن مجتبی(ع)

آن چه انسانيت انسان را به نمايش مي گذارد، علم و مقام و ثروت نيست، بلكه خوي خوش و پسنديده است. از اين رو انسان پيش از همه به شخصيت اخلاقي شخص توجه دارد تا به چيز ديگر؛ چنان كه نياز جوامع بشري، پيش از هر چيزي، اخلاق نيك و پسنديده است و لذا پيامبر(ص) درباره انگيزه و مأموريت رسالت خويش مي فرمايد كه براي اكمال مكارم اخلاقي آمده است.
اهل بيت عصمت و طهارت(ع) سرآمد در حوزه عمل اخلاقي هستند و بزرگواري ها و بزرگي هاي اخلاقي را مي بايست در اين خاندان جست و جو كرد؛ زيرا آنان پيش از آن كه سخني بگويند خود در شكل تمام آن به جا آورده و در سطح نهايي آن به نمايش گذاشته اند. از اين لحاظ است كه از سوي خداوند به عنوان اسوه هاي كامل و نيك براي همه بشريت معرفي شده اند.

محمد نيك سرشت



ادامه مطلب

برچسب ها : مكارم اخلاق در سنت و سيره امام حسن(ع), ,
توسط : ولایتمداران |
 
آخرین صحبتهای پیامبر با حضرت زهرا(س)

 

مهر:رحلت حضرت محمد(ص) آن پیام آور صلح و دوستی، اسوه حق و حقیقت تلخ و جانگذاز است، این واقعه غمبارترین لحظه تاریخ برای مسلمانان جهان است که قرآن کریم، وحی الهی، این نور هدایت را برای همیشه تاریخ از آن حضرت به یادگار دارند.

در آخرین روزهای زندگی پیامبر اسلام که آن حضرت در بستر بیماری بود و امیدی نیز به بهبودی ایشان نبود، اضطراب و دلهره مدینه را فراگرفته و همگان به هر شکل ممکن، پیگیر شرایط و اوضاع جسمانی پیامبر بودند .

حضرت فاطمه زهرا(س) دختر گرامی پیامبر اسلام در کنار بستر پدر حضوری دائمی داشت  .



ادامه مطلب

برچسب ها : آخرین صحبتهای پیامبر با حضرت زهرا(س), ,
توسط : ولایتمداران |

نواده يزيد از براندازي جمهوري اسلامي قطع اميد كرد

«تا مردم ايران به خاطر حسين]ع[ بر سر و سينه شان مي زنند، نمي شود جمهوري اسلامي را سرنگون كرد.»
سايت صهيونيستي بالاترين كه يكي از تودهني خورده هاي حماسه 9 دي 88 است، با درج مطلب فوق نوشت: «دوستان بياييد كمي منطقي فكر كنيم. رژيم اسلامي كه با آن سروكار داريم، حكومتي نيست كه با بيانيه و شعار و فرياد و اين گونه تحركات سقوط كند. در كشوري كه مردمانش هنوز براي كشته شدن كسي كه دو هزار سال پيش ]؟![ بر سر دعواي خلافت با پسرعمويش]؟![ كشته شد، بر سر و سينه مي زنند، آيا مي شود انقلاب راه انداخت و حكومت را سرنگون كرد؟ قطعا خير!



ادامه مطلب

برچسب ها : نواده يزيد از براندازي جمهوري اسلامي قطع اميد كرد, «تا مردم ايران به خاطر حسين]ع[ بر سر و سينه شان مي زنند, نمي شود جمهوري اسلامي را سرنگون كرد, »,
توسط : ولایتمداران |
رهبر معظم انقلاب اسلامي دوم تير ماه سال جاري در در ديدار اعضاى بسيجى هيئت علمى دانشگاه‌ها، شرايط جديد منطقه را پيش‌بيني کردند و فرمودند: «اگر من بخواهم آن لبّ تلقى و برداشت خودم را به شما عرض بكنم - كه شايد در يك مجال كوتاه، برايش استدلال هم نشود ارائه كرد؛ البته مستدل است، منتها شايد دردو كلمه نشود استدلالى برايش بيان كرد - اين است كه مراكز استكبارى جهانى درمقابله‌ى با حركت اسلامى كه نماد واقعى‌اش جمهورى اسلامى است، "دارند آخرين تلاشهاى خودشان را ميكنند". در بسيارى از عرصه‌ها تلاشهايشان و تدابيرشان "به بن‌بست خورده و كار از دستشان در رفته" است. اين كمربندى كه اينها بر دور مسائل جهانى كشيده بودند و حيطه‌بندى‌اى كه كرده بودند، در حساس‌ترين نقاط روى زمين يعنى خاورميانه، اين كمربند پاره شده - يا سست شده، حداقلش اين است؛ ولى به نظرمن پاره شده - و از دستشان در رفته است.


ادامه مطلب

برچسب ها : پيش‌بيني رهبر حکيم‌انقلاب درباره تحولات‌خاورميانه و مصر, مسلمانان در عزلت بودند, مثل همان فريادى كه ملت ايران كشید, , , , برای استكبار, شیعه و سنی فرقی نمی‌كند, شكنجه‌ی گروه‌های مسلمان در مصر, حمایت آمریكا از حكومت وابسته‌ی مصر, مردم مصر, محب اهل بیتند, ,
توسط : ولایتمداران |
بازگشت انقلابي کهنه کار به بحران رهبري در تونس پايان داد
بازگشت شیخ راشد الغنوشی با شعار "الله اکبر" هزاران تونسی
 

 

 

همانگونه که رجانیوز پیش بینی کرده بود، راشد الغنوشي رهبر مهمترين حزب اسلامي تونس پس از 22 سال تبعيد، بواسطه سقوط حکومت ديکتاتوري اين کشور، ظهر امروز در میان شعارهای الله اکبر چند هزار نفر از هوادارانش در فرودگاه بین المللی قرطاج، به تونس بازکشت.

به گزارش رجانیوز، شیخ راشد الغنوشی، از متفکرین برجسته و مسلمان تونسی که از پایه گذاران حرکت النهضه تونس به شمار می‏رود، پس از یک دوره 22 ساله تبعید و مهاجرت اجباری، در میان استقبال پرشور هواداران تونسی خود از لندن به این کشور بازگشت تا شاید مهر ختامی باشد بر بحران بی رهبری انقلاب مردمی تونس که در روزهای گذشته موجب سرنگونی رئیس جمهور این کشور و شکل گیری موج جدیدی از اعتراضات استبداد ستیزانه مردم مسلمان عرب در منطقه خاورمیانه بوده است.



ادامه مطلب

برچسب ها : بازگشت انقلابي کهنه کار به بحران رهبري در تونس پايان داد, بازگشت شیخ راشد الغنوشی با شعار "الله اکبر" هزاران تونسی+تصاویر, ,
توسط : ولایتمداران |

 تحولات اجتماعي و سياسي در خاور ميانه‌ي اسلامي و عربي بي شك با يكديگر پيوندي وثيق دارند. ايرانيان، مصريان و اهالي تونس و يمن و مردمان اردن و شجاعان عرب در لبنان و فلسطين درد و زخمي مشترك و آمال و آرزويي واحد آنها را به هم نزديك مي سازد.

درد ايراني، درد يمني و درد فلسطيني، درد ايراني است گو اينكه رنج فلسطيني، اندوه و جراحتي بر قلب مصريان و امت انقلابي تونس نيز هست. اكنون كيست كه نداند مردمان اين ديار را روس‌ها و انگليس‌ها و متخصصين فرانسه و جماعت سلطه‌گر يانكي از يكديگر دور داشته اند، يكي را به‌نام "عرب" و ديگري را به اسم "عجم"، و آن ديگري ها را بنام "خلق مديترانه اي" و "بين النهريني"  از خويشتن خود غافل كردند. صرف‌نظر از اين واضحات، نگارنده امّا برآن است كه در دوره‌ي اخير، سران فتنه‌ي ايراني، حداقل  مسووليت تأخير "يك فصل" يا "يك نيم سال" از انقلاب اسلامي مصر و تونس را بر ذمّه‌ي خويش دارند. مي گوييد چگونه فتنه‌ي ايراني پارسال، انقلاب ملت هايي در ديگر بلاد را به تأخير گذارده است؟ در پاسخ بايد گفت كه كافي است فقط تحولات  منتهي به سال اخير را فهرست كنيد! آن‌وقت به رازي بزرگ در فتنه‌ي هزار توي ايراني پي خواهيد برد.



ادامه مطلب

برچسب ها : لزوم اضافه‌کردن جرم‌تأخير در انقلاب‌تونس‌ومصر به کيفرخواست سران‌فتنه, ,
توسط : ولایتمداران |

 

انواع علائم ظهور

 

علائم ظهور به دو دسته كلي تقسيم ميشوند: علائم حتمي و علائم غير حتمي.
فضيل بن يسار از امام باقر (ع) روايت كرده كه فرمودند:
«نشانه‌هاي ظهور دو دسته است: يكي نشانه‌هاي غيرحتمي و ديگر نشانه‌هاي حتمي؛ خروج سفياني از نشانه‌هاي حتمي است كه راهي جز آن نيست.» (غيبت نعماني، با ترجمه غفاري، باب18، ص429)
منظور از علائم حتمي آن است كه تقدير قطعي خدا به وقوع آن تعلق گرفته، و مشروط به هيچ قيد و شرطي نيست؛ و مقصود از علائم غير حتمي آن است كه وقوع آن ممکن است مشمول بداء گردد، چرا که في الجمله مشروط به شروطي است كه اگر آن شروط تحقق يابد آن علائم واقع مي شوند، و اگر آن شروط مفقود باشد، آن علائم نيز تحقق نمييابند. علائمي در مورد حتمي بودن آنها نصي نداشته باشيم، تنها احتمال وقوع آن مي رود، و قطعي نيستند. علائم غير حتمي بسيارند. ما در اينجا روايت مفصلي از امام امام صادق(ع) را براي شما مي آوريم که تعداد بسياري از آن را برشمرده است....

 



ادامه مطلب

برچسب ها : علائم ظهور به دو دسته كلي تقسيم ميشوند: علائم حتمي و علائم غير حتمي, ,
توسط : ولایتمداران |

امام خمینی: به «حجتیه‌‌ای‌ها» پست کلیدی ندهید

 
امام خمینی در مورد انجمن حجتیه به ناطق نوری و پرورش وزیران وقت کشور و آموزش و پرورش می‌فرمایند: "به آنها پست کلیدی ندهید. خطرناکند. وقتی آمدند بین شما تفرقه ایجاد می کنند، تشتت ایجاد می کنند. برادران را به جان هم می اندازند. آنها کار دیگری دارند. دنبال مسئله دیگری هستند. اینها با شاه همکاری می کردند...


ادامه مطلب

برچسب ها : به «حجتیه‌‌ای‌ها» پست کلیدی ندهید, انجمن حجتیه چیست؟, افکار و عقاید انجمن حجتیه, قبل از انقلاب, پس حمایت علمای بزرگ از انجمن از چه رویی است؟, ساواک و انجمن, دیدگاه امام خمینی در مورد انجمن, انجمن و فتنه 88, غفلت مسئولین, ,
توسط : ولایتمداران |

گرامی داشت اربعین سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (ع) در میان شیعیان آن حضرت از اهمیت و ارزش ویژه ای برخوردار است. از دیدگاه بسیاری از صاحب نظران و مورخان شیعه و اهل سنت، مبنای تاریخی چنین بزرگداشتی، ورود اهل بیت به کربلا در اولین اربعین حسینی (سال 61 هجری) و دفن سرهای مطهر شهیدان بویژه سر مقدس امام حسین (ع) در کنار پیکرهای مطهر آنهاست.

جمعی اندک از مورخان و صاحب نظران نیز بر این عقیده اند که نظریه یاد شده از اعتبار تاریخی لازم برخوردار نیست، بلکه مبنای بزرگداشت این روز ورود جابر و عطیه به کربلاست.

مقاله حاضر در یک بررسی و تحلیل تاریخی، در مقام اثبات نظریه نخست است.



ادامه مطلب

برچسب ها : تحلیل مبنای تاریخی اربعین حسینی, ,
توسط : ولایتمداران |

 
 
  بيستم ماه صفر در تاريخ، به عنوان اربعين حسيني مشهور شده است. در برخي از روايات به بزرگداشت اين روز اشاره شده است. در حديثي از امام حسن عسكري زيارت اربعين به عنوان يكي از نشانه‌هاي مؤمن شمرده شده است.[1] «اربعين» در منابع، بيشتر به دو رويداد اشاره دارد:
1-   روز مراجعت اسراي كربلا از شام به مدينه؛
2-   روزي كه جابر بن عبدالله انصاري به زيارت قبر امام حسين(ع) مشرف شد.
  اما در اينكه در اين روز اسراي كربلا به كربلا رسيده باشند، ترديدي جدي وجود دارد.
  شيخ مفيد در «مسار الشيعه» آورده است:

یدالله حاجي زاده



ادامه مطلب

برچسب ها : اربعين حسيني و اسرا, در اينكه در اين روز اسراي كربلا به كربلا رسيده باشند, ترديدي جدي وجود دارد, ,
توسط : ولایتمداران |

در هيچ جاي جهان با خائن و جاسوس و وطن فروش «مناظره و مباحثه» نمي كنند و خيانت وطن فروشي را كه حكمش اعدام است، به حساب «اشتباه» نمي گذارند.

يكي از دست اندركاران فتنه 88 اذعان كرد اين جريان بديل جريان برانداز و ضدنظام است. خاتمي مي گويد «بايد شخصيت هاي باسابقه ولو معترض سرمايه نظام به حساب آيند و تقويت شوند در غير اين صورت خيزش بعدي ممكن است به طرف اسلام و نظام اسلامي نباشد»!
وي در ديدار با چند تن از گروههاي عضو جبهه اصلاحات، با وقاحت تمام به شبيه سازي قيام هاي اسلامي 15 خرداد 42 و 19 دي 56 با آشوبگري جريان وابسته به آمريكا در سال گذشته پرداخت و گفت: اگر خيزش خرداد 42 از خيابان جمع شد و به كمون ]كما!![ رفت ولي آثارش را 15-10سال بعد ديديم كه چگونه شد و به چه نتيجه اي رسيد.



ادامه مطلب

برچسب ها : در هيچ جاي جهان با خائن و جاسوس و وطن فروش «مناظره و مباحثه» نمي كنند و خيانت وطن فروشي را كه حكمش اعدام است, به حساب «اشتباه» نمي گذارند, با وطن فروش مناظره نمي كنند اعدامش مي كنند, ,
توسط : ولایتمداران |
یادداشت جدید رفسنجانی؛ نوشته به‌روز شده نامه بدون سلام و والسلام به رهبری

آن روزها آقای هاشمی نه نگران دین شد و نه نگران روحانیت و علما.

مقصود از سران روحانی عرصه سیاست در 30 سال گذشته، احتمالا خود هاشمی و چهره‏هایی نظیر سید محمد خاتمی است و انگار هاشمی مثل همان سال‏های دوران سازندگی علاقه دارد انتقادات نسبت به خود را هجمه به نظام و روحانیت قلمداد کند. اما به راستی آیا واقعا هاشمی نگران جایگاه علما و روحانیت است یا هدفی دیگر در ورای این نوع نگارش وجود دارد؟



ادامه مطلب

برچسب ها : هاشمی برای کلید خوردن پروژه جدید چراغ سبز نشان داد؟, اما به راستی آیا واقعا هاشمی نگران جایگاه علما و روحانیت است یا هدفی دیگر در ورای این نوع نگارش وجود دارد؟, آن روزها آقای هاشمی نه نگران دین شد و نه نگران روحانیت و علما, هاشمی خود را در مقام امام تصویر می‏کند و گویا در این میان,
توسط : ولایتمداران |

چرا امام حسین علیه السلام قیام کرد؟ به این سوال به سه شیوه می توان پاسخ داد:

1- یکی اینکه بگوئیم قیام امام حسین علیه السلام یک قیام عادی و معمولی بود و العیاذ بالله برای هدف شخصی و منفعت شخصی بود. این تفسیری است که نه یک نفر مسلمان به آن راضی می‏شود و نه واقعیات و مسلمات تاریخ آن را تصدیق می‏کند.



ادامه مطلب

برچسب ها : چرا امام حسین علیه السلام قیام کرد؟, امام حسین علیه السلام وظیفه خودش را این می‏دانست که‏ باید قیام, ,
توسط : ولایتمداران |

تحریف تباکی
از حرفهای عجیب و غریبی که پیرامون عزاداری گفته شده، یکی هم آن حرفی است که از تحریف معنای «تباکی» سرچشمه گرفته است؛ به این ترتیب که می‏گویند:
«در لفظ تباکی هم اشاره فرموده که ترتّب ثواب اخروی، موقوف بر گریه حقیقی نیست بلکه همین که قاصد، گریه است و خود را به صورت گریه کنندگان وامی‏دارد همان ثواب گریه را دارد. در تمام عبادات حقیقت مطلوب است ولی در دعات حسینیّه دائره وسیع است و لعلّ از این جهت مرحوم شیخ جعفر صاحب خصائص الحسینیه ـ طاب ثراه ـ ریاء را در گریه، در عزاداری حضرت امام حسین علیه‏السلام جایز می‏دانست.»



ادامه مطلب

برچسب ها : عوامل تحریف در تاریخ عاشورا, ترتّب ثواب اخروی, موقوف بر گریه حقیقی نیست, امام حسین علیه‏السلام, ,
توسط : ولایتمداران |

نهضت امام حسين(ع)از نادرترين رخدادهايى است كه تفكر انسانهارا به خود معطوف داشته است و در تاريخ اسلام ارزش والايى دارد. شهادت حسين بن على(ع)حيات تازه‏اى به اسلام بخشيده، خونها رابه جوشش آورد و تنها را از رخوت خارج ساخت. امام حسين(ع)باحركت قهرمانانه خود روح مردم مسلمان را زنده و احساس ذلت وزبونى و اسارت را كه از اواخر حكومت عثمان بر روح جامعه‏اسلامى حكمفرما شده بود، تضعيف كرد.



ادامه مطلب

برچسب ها : نهضت كربلا از ديدگاه اهل سنت, حركت امام حسين(ع), حركتى است مستمر, حادثه كربلا در ميان اهل تسنن موجى ايجاد كرد, ,
توسط : ولایتمداران |

 

تاكنون در خصوص علل و عوامل قيام عاشورا نظرات متعددي ابراز شده است.

منبع:روزنامه - کیهانتاريخ شمسی نشر 23/10/1386

 

 

 

 

 

 

 

بهترين نظر در اين خصوص، نظر باني قيام عاشورا حضرت اباعبدالله الحسين(ع) است.در مقاله زير نويسنده كوشيده است علل و عوامل قيام عاشورا را از زبان حضرت سيدالشهداء بيان نمايد.

ضمن گراميداشت نام و ياد شهداي كربلا و فرستادن درود فراوان بر روح سترگ حضرت امام حسين(ع) مطلب را با هم از نظر مي گذرانيم:


 

نويسنده:حامد علي اكبرزاده



ادامه مطلب

برچسب ها : علل قيام عاشورا از زبان امام حسين(ع), شكل گيري نهضت, دوره معاويه, فساد علني دستگاه حكومت يزيد, خليفه فاسق, شايسته رهبري, ايستادگي در برابر ظالم, ذلت و فرمانبرداري, اصلاح امور, احياي سنت, احياي احكام الهي, گرايش به حق, ,
توسط : ولایتمداران |

 


جوان با نماز دلش روشن ميشود، اميد پيدا ميكند، شادابى روحى پيدا ميكند، بهجت پيدا ميكند. اين حالات بيشتر مال جوانهاست، بيشتر مال موسم جوانى است؛ ميتواند لذت ببرد. و اگر خدا به من و شما توفيق بدهد، نمازى بخوانيم كه با توجه باشد، خواهيم ديد كه انسان در هنگام توجه به نماز از نماز سير نميشود.

 



ادامه مطلب

برچسب ها : نماز و جوانی, كسى كه نماز را سبك بشمارد, ارزش نماز, کنترل کننده پیل مست درون, حدیث نماز, کلیدی ترین داروی تجویز شده از سوی خدا, لزوم توجه به نماز, ,
توسط : ولایتمداران |


صفحه قبل صفحه بعد